boot met style xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

pc-hulp.tk

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2005
Hallo ik zit met het volgende probleem met style xp 3.0 kan je ook je boot afbeelding veranderen (bijv. matrix style) alleen bij mij geeft hij voordat hij naar dat scherm gaat aan welk windows ik wil gebruiken

1 windows xp (bootscreen)
2 windwos xp

ik heb hem nu wel weer goed maar hoe krijg ik zo'n ander bootscreen zonder dat ik een keuze hoef te maken

groeten :cool:

Waarschijnlijk door het verborgen bestand c:\boot.ini aan te passen. Pas daar wel mee op.

idd, maar je kan dat ook in die style denkik,
Dat ene is de BACKUP:)
het verwijderen is niet direct aangeraden maar als het je echt stoort kan je het wegdoen.
Maak dan wel een handmatige backup van boot.ini !

Ik heb dat nu wel weer normaal alleen ik wil nu gewoon hebben dat ik er duz een ander bootplaatje in kan zette zeg maar. zonder dat ik moet kiezen welk windows ik wil

Pas dan boot.ini aan en zet de opstart die je wilt hebben als default en zet de timeout op 0. Dat lost je probleem waarschijnlijk op.

dat is vrij belachelijk... Je kan dan evengoed de backup verwijderen want je kan er toch nooit in...

Volgens mij heeft dat programma gewoon een tweede bootoptie aangemaakt, waarmee een alternatieve achtergrond wordt geladen. Het probleem van de vraagsteller is dan toch dat hij het bootmenu krijgt en daar moet kiezen, niet dat hij niet meer op kan starten? Trouwens raar dat je dat in het pakket dan niet aan kan passen.

je kan dat wel, ik ken dat programma, hij vind het gewoon niet...

En je hebt gelijk, het programma schrijft er gewoon een entry bij, degene met de 'gehackte' ntkernel.exe...

Hij moet gewoon oftwel de optie in zijn programma vinden, oftewel boot.ini manueel bewerken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan