boot mgr ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zlyrinx

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Berichten
8
Hallo, ik wat problemen en wellicht dat jullie me kunnen helpen..

Net een nieuwe pc in elkaar gesleuteld met enkel nieuwe onderdelen, alles mooi en schitterend en wil windows 7 voor de eerste keer op mijn nieuwe harde schijf zetten.

Alles gaat goed tot 32% dan geeft hij foutcode: 0x80070570 met het daarop volgende blauwe scherm BAD_POOL_HEAD. Dit lijkt me niet best, maar dat nog ter zijde gelaten.

Het installeren liep vast en ten einde raad haalde ik de gloednieuwe windows 7 64bit dvd uit de lade en starte het systeem opnieuw op om het nog een keer te proberen en een memory test te draaien.

Ik kreeg toen bootmgr ontbreekt, druk ctrl alt delete om opnieuw op te starten. Doe ik, dit keer met de dvd weer in de lade en krijg weer hetzelfde scherm.

Het probleem: om de een of andere reden wil de computer niet meer opstarten vanaf de dvd. Zelfs als ik 'em in de BIOS als eerste opstartmethode zet geeft de computer bootmgr ontbreekt.

Ik weet niet meer hoe ik daarvan af kom. Alstublieft hulp en goede suggesties!

Heel erg bedankt alvast,

Gr Pieter
 
Vertel eerst 's ff wat je precies hebt versleuteld aan je pc,volgens mij is er iets misgegaan met e.o.a. hardware-onderdeel.
 
Vertel eerst 's ff wat je precies hebt versleuteld aan je pc,volgens mij is er iets misgegaan met e.o.a. hardware-onderdeel.

Dat probleem kan je oplossen met je dvd dacht ik, en dan herstel functie.
Maar vermits het niet werkt, zou ik zeggen (klinkt dom) om eens op de cd te kijken of bootmgr nog op de cd staat?

Probeer eventueel eens een oudere cd (xp ofzo, of vista) Gewoon om even installatieproces deftig te doorlopen.

Je vindt hier ook nog veel probeersels http://windows7forums.com/windows-7-installation-upgrade/1913-bootmgr-missing-2.html

Have fun ;)
 
Ik heb gewoon een totaal nieuwe computer gebouwd, dus alleen maar nieuwe onderdelen uit de doosjes en die in elkaar gezet (op de juiste manier)

Stekkertjes in het stopcontact en daarna de nieuwe gekochte OEM windows 7 in de dvd speler en opgestart. Begon alles goed te doorlopen totdat ie een foutmelding gaf en de installatie afbrak.

Als ik nu probeer om vanaf de dvd op te starten lukt dat niet. Ik kom niet verder dan ofwel op del drukken om in het bios te komen, ofwel krijg ik het scherm bootmgr ontbreekt en ctrl alt delete te drukken om opnieuw op te starten...
En ik heb helaas geen oude besturingsprogramma cd'tjes liggen om het met een ouder systeem te proberen...
 
Zo te zien is je bootmgr op een of andere manier verwijderd tijdens de installetie van Win7.. Kan je nog wel in MS-DOS starten? Zo ja, zou je kunnen proberen om het bestand vanuit je win7 dvd te kopieeren naar je HD.
 
Kun je niet proberen 'n ander OS erop te zetten,alleen voor uit te proberen of dat wél lukt.
Geeft hij dan dezelfde melding dan is er toch iets mis met je optisch leesstation.
 
Laatst bewerkt:
Kun je niet proberen 'n ander OS erop te zetten,alleen voor uit te proberen of dat wél lukt.
Geeft hij dan dezelfde melding dan is er toch iets mis met je optisch leesstation.

Als je had gelezen had ik dat ook al hierboven gezegt ;)

Probeer eens van usb/win7 te maken. en daar van te booten?
Mvg
 
kan je nu al wel van cd opstarten?
als dat zo is zou je kunnen proberen om het volgende te doen:
windows 7 dvd erin en ervan opstarten,
dan de instellingen kiezen en dan volgende "bladzijde" en daar zal links onderl iets staan van repareer mijn computer..

dan de bovenste optie proberen, lukt dat niet, dan opdrachtpromt openen (het zwarte venstertje) openen en daar in typen: bootrec /RebuildBcd

dus opstarten van de Win 7 DVD, voor repareren kiezen, voor command prompt kiezen.
en dan intypen: bootrec /RebuildBcd

http://support.microsoft.com/kb/927392

Safex
mocht dit echt niet werken kan je altijd nog het herbouwen van de MBR bekijken...

Safex
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan