boot na virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

moberg

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2002
Berichten
65
Ik heb windows xp, kreeg gister een virus binnen (virtob) kreeg de ene foutmelding na de andere binen. Heb gelijk een scan gemaakt met AVG. Na de scan had het 105 beschadigingen gevonden en het scherm werd zwart met alleen de achtergrond foto nog in zicht. En weer allerlei foutmeldingen. Heb geprobeerd weer op te starten maar geen resultaat. Nu heb ik nog een cd die je waarchijnlijk via boot op moet starten. Heb geprobeerd om in boot aan te geven om via de cd te starten maar dat doet tie niet. Als ik opstart blijft tie opstarten. Ook opstarten in veilige modus lukt niet.Helpppppp, wil me bestandjes niet kwijt:(
 
Download Ubuntu 9.04, GNOME desktop, op de download pagina en kies Normale PC (Intel Pentium/Celeron/Core, AMD Athlon/Sempron), allemaal standaard geselecteerd.
Brand op cd
Start de pc op vanaf deze cd (let op de BIOS instellingen, de CD drive moet als eerste in de volgorde van "boot devices" staan).
Selecteer de taal (pijltes toetsen)
Kies niet voor installeren maar "Ubuntu uitproberen zonder te installeren".

Als Ubuntu is opgestart zie je bovenaan het menu "Places".
Daaronder zie je alle door Ubuntu gevonden partities op de schijf of schijven.
Als de disk geen fouten heeft kun je ze ook openen en de belangrijke bestanden kopieren naar een andere (externe USB) schijf.
 
Ik ga het straks thuis proberen.......maar is het daarna de bedoeling dat ik mijn harde schijf leegmaak met de opstart cd van xp (meegeleverd met de com)????
 
Mijn suggestie is alleen voor het veilig stellen van je eigen bestanden.

Hoe je van het virus af moet komen is stap 2.
Mogelijk is een herinstallatie de snelste oplossing.
 
ik heb de bestaden veilig gesteld.Thanks Hoe krijg ik nu mijn schijf geformateerd?
 
hoi, heb alles gedaan, heb nu 2 keer harde schijf leeg gehaald maar die Win32/Heur
trojaanpaard blijft maar terug komen, heb zelf al mijn bestanden weggegooid. Ik heb nu de voledige AVG maar blijft waarschuwingen geven, hoe krijg ik die paard van mijn com?????Help and thanks
 
Beschrijf precies wat je allemaal hebt gedaan.
Wat heb je gekopieerd met Ubuntu?
Hoe is de schijf ingedeeld (partities)?
 
ik heb foto's gekopieerd naar een externe harde schijf, ik heb een c en d schijf en die allebei 2x geformateerd en 2 keer weer windows opgezet. Is er geen removetool?
 
Bij de installatie van XP kun je kiezen om eerst alle partities te verwijderen.
Maak daarna 1 nieuwe partitie aan, waarop je Windows gaat installeren en doe een volledige format (niet snel formatteren).

Ik neem aan dat je de belangrijke (eigen) bestanden van zowel de C als de D schijf hebt gekopieerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan