Boot niet van cdrom

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantomtwister

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
268
Ik heb hier iets raars voor. Een systeempje samengestoken waar ik win 98 wou op installeren.

Alles ok, maar wil de cdrom niet lezen, en dus niet booten. Geprobeerd met een XP cd, en daar geen probleem. Ook met een win Me cd geprobeerd, dit werkt ook niet.

De cdrom begint te draaien bij 98 of ME, maar blijft dan gewoon staan.

Het moederbord is een Abit VA-10 en een schijf van 120 gb.

Hoe zou dit komen?
 
Ja, allemaal.

Aan de cd's kan het volgens mij niet liggen.
Misschien bios instelling ofzo?
 
Als je wel kunt booten van XP zou dat net zo makkelijk moeten gaan vanaf de CD Win98. Zit er niet een krasje aan de binnenrand? Zou net de bootsector kunnen zijn.
 
Misschien, maar ik heb 2 win 98 cd's geprobeerd, en 1 cd met windows me. En met allemaal geen reactie. Enkel met gelijk welke xp wel.
Ik zal de cd eens herbranden op mijn pc. Misschien dat het zo lukt.
 
Al met een goede bootflop geprobeerd?http://www.24by7.ca/files/boot98se.exe Dan opstarten zodat hij eerst van diskette leest (in bios veranderen)

Daarna naar de cdrom toe bv D: en dan setup intikken.

Soms verschuift de cdrom letter, moet je gewoon de volgende proberen.

Heb je 98 of 98SE? De SE hoort wel zelf op te starten, ik meen de gewone (oude) 98 niet.
 
ik heb dus een bootfloppy in xp gemaakt, werkt naar mijn weten steeds op elk systeem. Niet bij de nieuw. Er komt starting, en dan gaat de floppydrive uit...

Ik vind dit zeer vreemd daar ik idd win 98se gebruik, en met Xp zonder probs installeert!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan