Boot niet van HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freakiej

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Hallo,
Kben bezig met 't instaleren van XP. Maar kloop tegen een probleempje aan.
PC staat ingesteld om te booten vanaf cd, ik laat de XP-cd de bestanden netjes kopiëren, hierna start hij opnieuw op. Tot zover gaat 't goed. Maar nu is 't zo: hij begint na het opnieuw opstarten gelijk weer met: config. van hardware. Dit is niet de bedoeling, hij moet vanaf de HDD booten waarop XP de bestanden heeft gekopieerd.
De PC staat nog steeds wel op booten vanaf CD ingesteld, maar dit moet toch niet uitmaken? Zelf heb ik er nl. nog nooit last van gehad.
De HDD wordt herkend in de bios, ook geeft hij de partities goed weer in dos.
Heeft iemand enig idee wat ik eraan kan doen?

Bvd,
Simon

Wat gebeurt er als je tijdens het opstarten de WinXP cd-rom uit de drive haalt?
Normaal moet de installatie doorgaan, met die bootvolgorde.:confused:

Werkt ook niet, dan zegt hij dat er niets te booten valt :D
Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key.
Kheb nu PC ingesteld op booten van HDD, maar had geen effect, hij zocht eerst naar bestanden op HDD, vond hij niet en ging toen over op booten vanaf cd.

Laatst bewerkt:
Vreemd probleem. Je geeft aan dat de bestanden naar HDD worden gekopieerd, maar toch vraag ik het voor de zekerheid. Gaat het hier om een ATA(ide) HDD of een SATA HDD?

IDE, de bestanden worden idd gekopieerd. Als ik in ms-dos de schijf doorzoek, zie ik dat de map windows gewoon vol staat.
Kheb dus ook geen idee was 't is.

Heb je hierna ook al geprobeerd om de Windows installatie overnieuw te doen? Kan best gewoon een foutje zijn. Of misschien heb je TOCH iets niet goed staan in je BIOS. Als hij de bestanden gewoon naar de HDD kopieerd, wil niet zeggen dat hij dan ook automaticsch boot vanaf de HDD. Ik zou voor de zekerheid toch even checken!

Succes, laat even weten hoe het afgelopen is!

Groeten,

en wat als je een andere besturingssyssteem probeert om alleen ff te kijken of het daar wel lukt?

Heel vreemd, als ik '98 cd erin stop, krijg ik wel keuzemenu te zien van: Boot van HDD en van CD. Alleen als ik van HDD boot geeft hij dit weer aan:
Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key.
Nu probeer k ff '98 te instaleren, jullie horen het nog wel als k iets wijzer ben!
Instalatie weer opnieuw geprobeerd maar 't blijft 't zelfde!
@kevtec, heb je enig idee wat ik nog meer zou in kunnen stellen in de bios dan? zelf zie ik niet meer opties dan: Boot Device Priority.

Ik ga er vanuit dat je eerst een format hebt gedaan :)

Wat je kan proberen< download de diagnostictool voor je HDD en controleer je schijf.

Diverse diagnostictools voor de meest voorkomende merken Klik

succes.

Kben nu bezig met HDD te formateren in dos. Dan probeer ik '98 nog ff te instaleren.
Als dat niet lukt ga ik met die diagnosticitools aan de gang! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan