boot partitie verkleinen(C)

Status
Niet open voor verdere reacties.

orimai

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2011
beste helpmij,

als eerste, ik gebruik linux mint 16

ik wil een paar seizoen van scandal op mn pc zetten, maar helaas heb ik te wieinig ruimte.
Dus opende ik GParted, om mijn boot partitie(ik weet niet of dit het goede nederlandse woord is) te verkleinen, aangezien er maar 75 van de 198 GB wordt gebruikt.
Gek genoeg doet GParted helemaal niks..alle andere schijven kunnen gewoon verkleind of vergroot worden, maar met de C schijf kan ik helemaal niets.
Iemand enig idee wat ik kan doen?(ik heb ntfs-3g geinstalleerd, ntfsprogs wil niet)

alvast bedankt,

Hoi,

Even je vraag naar harddisk sectie verplaatst hoort daar even beter thuis

C-schijf is dus Windows geen linux mint 16...
Maar ik lees nergens dat je windows gebruikt... verwarrend...

http://superuser.com/questions/88131/how-to-shrink-windows-7-boot-partition-with-unmovable-files
Some Windows files are unmovable, and are unhelpfully allocated by Windows at the end or middle of the disk, so that one can only shrink C up to a limit. Which is exactly what you have discovered : the disk cannot be further reduced without destroying Windows.

Mogelijk heb je dit probleem?

Heb je Win7? Probeer vanuit Win7 intern de resize eens bij disk management....

Hoe heb je gparted gestart? Vanaf een bootable medium of rechtstreeks vanuit Windows?

Bestaat er wel een gparted voor windows... imho alleen voor Linux... dus dan kan dat iig niet.
Maar je zou heb wel vanuit de dual boot gestart kunnen zijn van Linux... ook dat zou ik niet doen. start vanaf CD of zo.

@andre@home: sorry voor de verwarring, ik gebruik windows xp en linux mint 16 met dual boot

@RogerS in linux mint, die op mijn harde schijf is geinstalleerd

nogmaals sorry voor de verwarring, als ik meer informatie moet geven is dat geen probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan