boot problemen.. BIOS?

Status
Niet open voor verdere reacties.

asphyxia

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2008
Berichten
1
hee.

ik heb een dell dimension 8300. sinds ik hem heb (model uit 2003) heb ik flink wat hardware vervangen:

2,4 Ghz --> 2,8 Ghz
2x256 MB --> 2x1024 MB
64 MB Nvidia MX420 --> 256 MB ASUS ATI RADEON 9800 PRO
120 GB --> 120 GB + 80 GB
250 watt --> 350 watt

maar, vandaag de dag boot mijn pc niet meer. als ik hem aanzet gebeurt er helemaal niets, behalve het powerledje aan de voorzijde wat oranje gaat knipperen.

volgens mij is er een verband tussen deze totaal-geen-boot-neigingen en het extra stroomkabeltje wat ik aan mijn 9800 PRO moet bevestigen.

als ik dit kabeltje loshaal en de pc aanzet, start hij (meestal) op, maar er verschijnt meteen een tekst dat de extra stroomkabel niet juist is aangesloten op mijn videokaart en de pc start niet verder op.

als ik vervolgens de pc uitzet, het stroomkabeltje er op zet, en weer aanzet, boot hij wel..

volgens mij boot hij met een 'standaard' agp-kaart wel normaal..

moet ik iets in de BIOS veranderen? (deze heb ik gister geflashed van versie A01 naar A07, dus de nieuwste) en wat dan? want, misschien bekend, is er bijna niets te veranderen in deze bios..

alvast bedankt voor jullie reacties!!
 
het zelfde

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb een dimension E520 en ik er alleen nos niks aan veranderd.
 
Het kan zijn dat je de agp gegevens in je bios aan moet passen. Meestal bij oudere systemen staat deze op agp 2x. Probeer hier eens 4x van te maken?
Kan dat niet, check de dell site eens voor een bios update.

M. vr. gr.

Jim

Ps. Heb je al met dell gebeld? Een externe voeding aansluiten op een videokaart kan tot gevolg hebben dat er ergens kortsluiting plaatsvind. Er komt dan van 2 kanten spanning. Bel Dell eens om te vragen of het moederbord dit type videokaart wel ondersteund!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan