boot screen gaat sloom

Status
Niet open voor verdere reacties.

daniel518

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2010
Berichten
255
het was een heel normale dag.
ik heb vista op mijn pc en het opstarten ging vrij snel (20 sec. en dan was ik bij het inlog scherm,vind ik erg snel!)
tot vorige week vrijdag.
ik wou met mijn pc in een dikke laptop tas naar een vriend van mij!
deed hem onder mijn stieken (niet zo slim!)
want mijn tas viel tijdens het fietsen van de fiets af!
toen ik aangekomen was ging ik kijken of mijn pc de val overleefd had.
voor zo ver je kon zien washij inorden.
maar 1 half uur later toen we hem aan zetten en bij het bootscreen was ging het erg sloom:shocked:
ik keek onder aan mijn laptop (bij een lampje,dat staat aan als hij aan het laden is,ken je wel,staat op iedere laptop.)
maar dat lampje stond niet aan (hoort bij het opstarten wel!)
pas na 1 min. ging die aan!
na die min. begon hij pas echt te laden terwijl hij gewoon bij dat laad balkje was!
erg vreemd!
hoe kan ik er voor zorgen dat hij meteen bij het bootscreen begint te laden?

alvast bedankt iedereen!,
Daniel518
 
druk op de ''windows-toets'' + ''R'', vul in ''msconfig'' (zonder aanhalingstekens), klik op ok, klik op doorgaan, ga naar tabblad ''computer opstarten'', kijk wat er bij ''time-out'' staat, als er geen 3 staat vul er dan 3 in. klik op ok en start je pc opnieuw op.
 
opgelost (denk ik)

bij mij stond standaard 30.
maar het is(denk ik) al opgelost.
heb net wat testjes gedaan en hij ging wel snel als ik de pc optilde!
ik dacht toen (omdat de pc normaal op de tafel stond) dat de fen's het niet deden op die manier.
dus heb ik er onder bij van die schuimblokjes (je weet wel,zit op elke laptop) wat dikkere schuimblokjes gelegt.
en hij starten weer snel op.
maar toch graag even reageren of het daar aan kan liggen of dat het gewoon puur toeval was.

iedereen bedankt!
 
tsja het zou daaraan kunnen liggen ja. maar toch zou ik de ''time-out'' zetten op 3 seconden. start ie toch weer 27sec sneller op!:cool:
 
Nog niet opgelost!!!!!

hallo allemaal.

sinds gister doet hij weer vreemd!
maar heb mischien wel een tip!:
als de pc al 10 min. aan staat en overnieuw opstart,is hij wel snel.
denk omdat hij dan opgewarmt is!
iemand een idee hoe ik het alsnog kan voorkomen?

Daniel518
 
tsja het zou daaraan kunnen liggen ja. maar toch zou ik de ''time-out'' zetten op 3 seconden. start ie toch weer 27sec sneller op!:cool:
Volgens mij geeft time-out de tijd aan die bij dual boot de opstart instellingen te zien zijn.
 
lol

wat telwat zegt klopt.
dat verandert alleen de dualboot instellingen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan