boot vanaf SCSI

Status
Niet open voor verdere reacties.

CrazyNutter

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2004
hoi, ik heb een SCSI kaartje van Adaptec, een oudje het is een 50pins kaartje SCSI Wide

hoe kan ik daarvan booten? er zit een HDD op aangesloten maar hij wil maar niet booten en in dos ziet hij hem ook niet :/ hoe lossen we dit op???

Vriendelijke groet Charrel

Als het kaartje geen BIOS heeft boot de PC inderdaad niet, er moet wel een BIOS op zitten.

Welk model kaartje heb je?

Een PC zal trouwens standaard eerst vanaf een IDE-schijf proberen te booten, soms kun je in het BIOS dit veranderen in SCSI.

maar de HDD is nog leeg het gaat er dus om dat ik hem als C: krijg in DOS :P

Groetjes Charrel

Ik vind helaas geen info over dat kaartje. Kun je het kaartje scannen?

Geplaatst door CrazyNutter
maar de HDD is nog leeg het gaat er dus om dat ik hem als C: krijg in DOS :P

Groetjes Charrel

Ow.... Gewoon met FDISK partities aanmaken en formatteren.

Het zou moeten lukken, wel de ID's goed ingesteld?

Handleiding Engels, PDF document.

o bedankt!! haha de jumpers stonden helemaal verkeerd :D (er zaten er zelfs veel te weinig in!) maar het werkt nu (ben blij dak er nog 100 heb ofzo haha)

Ik weet niet welk schijfje je hebt en wat voor partitie jij erop gezet hebt.

ik wil er een partitie op zetten maar hij geeft 1GB aan.. het is een IBM 2GB schijfje ik snap er niks van :S

Kies je niet per ongeluk voor een FAT16 partitie? Bij het starten van Fdisk moet je de ondersteuning voor grotere schijven met ja beantwoorden.

ik doe vast weer iets fout met de jumpers :o

ps: van IDE weet ik dat je altijd een modus heb om de schijf te limiten tot een bepaalde grote.. misschien is dat nu ook aan de orde??

Laatst bewerkt:
van die controller weet ik alleen de factory settings en van die HDD jumpers snap ik helemaal niks :S:S:S

hoe moet ik t nou doen? :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan