boot???

Status
Niet open voor verdere reacties.

c3826926

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2000
Hallo;

Misschien een simpele vraag maar hoe en met welke toets kan ik een schone installatie doen van WinXP home.

Ik heb XP home op de pc staan en wil een installatie doen vanaf de cd-rom.

Alvast dank.........paul

Daar zijn geen "toetsen" voor hoor :)

Maar hier is wat je wel kan doen;

- Zet in de opstartvolgorde van je Bios de cdrom op plaats 1 (Dit staat in een apart "boot" menu in je bios
- Stop de XP cdrom er in en start opnieuw op, Het installatie menu zal vanzelf volgen...

Hoi

Dank voor je snelle reactie maar hoe kom ik in de bios.
Ben niet echt ervaren zoals je ziet.

Groetjes....paul

Dan ben je in ieder geval hier aan het goede adres ;) :thumb:

In het bios kom je meestal door op DEL te drukken als de computer net opstart. Je ziet dan de geheugencheck, en kort daarna Press "xxx" to enter setup. Waarbij xxx dus meestal Del is. Kijk maar eens bij het opstarten.
Dan zie je in het Bios een heleboel wartaal (voor leken) dus blijf vooral van de instellingen af. Maar meestal zit er een menuutje "boot" in, waarin je de opstartvolgorde kan veranderen. Meestal staat floppy op nr 1 en HD op nr 2. Door die floppy te veranderen in cdrom, kun je opstarten middels de cdrom.

Ik zou zeggen waag een poging, kom je er niet uit, dan kun je natuurlijk altijd verdere vragen stellen! Probeer dan in ieder geval even te kijken welk bios je hebt, dan kan ik (of iemand anders) even kijken waar de bootinstellingen in jouw bios staan.

Suc6!

Hoi.,

Bedankt voor de tip.

Ga het proberen.

Alvast bedankt....Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan