boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

frero

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2015
na heropstarten in diagnostische mode kan ik niet meer in boot menu hij boot verder het microsoft logo verschijnt even zwart dan terug logo en deze blijft staan en er gebeurt verder niets
mail adres reserve pc: ........
kan iemand mij helpen,
l

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedoel je met diagnostische mode dat je herstart hebt d.m.v. de Shift toets + herstarten?

Beste frero,

Ik heb het mailadres verwijderd uit je bericht. Straks krijg je een hoop spam aangezien je mailadres openbaar staat.

bedankt voor de snelle reactie
ik heb die hertart vanuit msconfig gedaan
mvg
frero

Probeer de veilige modus (F8) eens uit en als dat niet lukt en je kunt echt niet meer in Windows komen, dan rest je weinig anders dan met (een door jou gemaakte....???) resque 10 disk of een usb stick op te starten.

Veilige modus via F8 werkt normaal niet in windows 10.
Doe het volgende en dan werkt het wel:

Opdrachtprompt met administratorrechten.
Het volgende plakken:

bcdedit /set {default} bootmenupolicy legacy

Ja, da's bekend maar daarvoor zal je eerst toegang moeten krijgen tot de opdrachtprompt in Windows en daar zit nu net zijn probleem. hij komt niet in Windows...... ;)

met herstel cd geraak ik in opdrachtprompt maar set wat
systeemherstel mislukt fout 0x81000204
frero

Aha, als je in de opdrachtprompt kunt komen, dan is die regel om de veilige modus in Win 10 te activeren, wél toepasbaar. Type daar die regel in en herstart daarna de computer in de veilige modus (F8) en ga vervolgens op zoek naar de oorzaak van je probleem.

ok zal ik proberen maar ik weet niet wat default is
ik heb chkdsk /f en /r gedaan maar die zegt geen probleem
frero

Hoef je ook niet te snappen, die regel moet je gewoon overnemen in de prompt. Daarná is de veilige modus weer beschikbaar middels F8.

heb lijn ingevoerd- opstartherstel - opent met het f8schermmaar klavier werkt niet en kan weer niks doen
ondertussen opent windows terug maar héél traag en hangt gedurig - bij opstarten reageert f8 niet
't is hier warm en moet mij bedwingen om mijn voet niet in die pc te zetten
mvg
frero

Als je die regel juist hebt ingevoerd en als antwoord hebt gekregen "bewerking voltooid" (o.i.d.), dan moet de machine in de veilige modus kunnen starten.

ik start met aan/uit knop om te kunnen kunnen opstarten van cd - mag zoveel op f8 drukken, geen veilige modus - dan maar opstartherstel via cd - na herstel veilige modus scherm maar geen klavier
mvg
frero

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan