bootable cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterVeen

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2001
Berichten
199
hoe maak ik een bootable cd van mijn w2k cd? welke toevoegingen moet er dan bij?
groetjes
 
die van mij niet,in het bios staat het goed ingesteld.
zowiezo wil ik graag weten hoe je een bootable cd maakt
 
Alle originele zijn echt, van de fabriek af, bootable. Heb je een originele CD?
 
Dan zal dat de reden zijn dat die niet bootable is.

Je kunt de CD volgens mij niet eenvoudig bootable maken. Je kunt wel Windows2000 installatie floppies genereren (geloof 4) waarmee je feitelijk na boot vanaf floppy bij de CD kunt en van daar uit de installatie of CD kunt starten.
 
Geplaatst door beer.en.ko
Dan zal dat de reden zijn dat die niet bootable is.

Alle CD-rom's van Windows 2000 zijn bootable. Microsoft raadt zelf aan om op deze manier op te starten. Het voorbeeld is van 2000 Prof. maar ook Win98/NT/ME en XP staan op bootable CD's.

Het niet kunnen booten ligt dus ergens anders aan. Wellicht staat het BIOS niet correct. Booten van CD moet als optie in de boot-volgorde aanstaan.
 
Alle CD-rom's van Windows 2000 zijn bootable
Dat ligt er volgens mij maar net aan hoe je hem brand ... Als je gewoon de files van de originele CD ROM kopieert naar harde schijf en daarna op een nieuwe CD zet (dus geen een op een kopie maakt van een CD) is de CD bij mij niet bootable hoor :)
 
:eek: Ik las dat het een originele CD was, mijn fout :D

On the fly kopiëren of, beter, via een ISO die van een origineel wordt gemaakt, werkt wel...
 
Als ik een bootable disk wil maken via Nero kan ik maar 411 MB kwijt, dat is te weinig. Hoe zit dat nu?
Bij een bootable cd komt er toch een MBR bij te staan? Hoe werkt dat nu precies?
 
Thanks Benny, zo kom ik verder.




Groetjes, Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan