Bootable cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mtbarbie

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2007
Hallo,

Hoe kan ik een bootable cd maken van een besturingssysteem, bv xp of vista ?

alvast bedankt voor een reactie

groetjes, Nathalie

die cd's zijn altijd al bootable........
Dus begrijp ik je vraag niet helemaal.
Maar in nero kun je een bootable cd maken......

Hoi

Ook ik snap de vraag niet hellemaal,de pc`s die je nu koopt zit geen cd bij van windows maar deze staat op een partitie.
Ervan uit gaande dat je een windows cd bedoeld.
hier klik op link http://www.home.zonnet.nl/chrisnlned/startcd.htm kan je precies lezen hoe het werkt met veel pro`s zoals genoemd nero,easy creator de luxe ea brand pro`s met norton kan je een image maken.
Je moet er met deze link en de vorige opties uit kunnen komen,op de site van zonnet gaat de maker ook in over het nut ervan.

De orginale cd`s zijn bootable een copy daarin tegen kan volgens mij nog wel eens weigeren puppie zal uit gaan van een orginaile cd
veel suc6 nixs

Nixs vriend, gebruik wat meer leestekens want ik heb je post wel 5x moeten lezen voor ik eigenlijk snapte wat je allemaal zei. :shocked: :D

@MtBarbie: Wat wil je? Heb je iets gedownload dat je bootable wil maken of wil je graag een bootable CD/DVD voor in het geval je besturingssysteem vast loopt?

BartPE kan wel een bootable CD maken, maar die zou enkel dienen om wat bestandjes te verplaatsen of wat testjes uit te voeren als je echte besturingssysteem het niet meer doet. Het is een programma voor gevorderden die zelf hun besturingssysteem willen herstellen.

Ik had graag even vista geinstalleerd op mijn 2de pc, ten eerste om het eerst eens te bekijken voordat ik hem ga kopen, ik hoor eigenlijk overal negatieve commentaar. Ten tweede omdat ik op mijn goede pc nog niets wil wijzigen, meestal loopt het altijd mis, en een format zit er op het moment echt niet in.

Dus ik heb de install van vista, maar het probleem is dat hij die op mijn 2de pc niet wil installeren omdat het geen bootable is.

Probeer het eens met een boot.bin die je in een bootfix vind op deze site, die kun je met Nero emuleren voor een opstartbare DVD of CD, gebruik RW's voor als het fout gaat.

Dan heb je een illegale kopie die niet op de juiste manier is gebrandt, dus niet rechtstreeks gekopieerd maar bv gedownload en dan niet via een iso bestand gemaakt

Oei, ik meende niet dat ik om een discussie gevraagd heb over het wel of niet illegaal bezig zijn.

Tja laat maar hoor, als jullie zo tegen iedereen doen, ook diegene die geen slechte bedoelingen hebben. Ga je gang ... maar niet met mij.

Kunnen jullie beter je internet abbo opzeggen, want op 7 van de 10 sites staan illegale dingen, daar al eens bij nagedacht ???

Dan heb je een illegale kopie die niet op de juiste manier is gebrandt, dus niet rechtstreeks gekopieerd maar bv gedownload en dan niet via een iso bestand gemaakt

Heb ik ook geen analyse gevraagd van mijn software hoor.

@mtbarbie er is niemand die jou iets verwijt over iets illegaals.
Er wordt alleen gezegd dat het dat kan zijn.
Ik heb je ook nero al aangeraden daar kun je ook een boot cd mee maken en dan een besturingsysteem erbij zetten.
Maar als in de pc een floppy drive zit dan kun je die ook gebruiken.
opstart disk met win98 en cdrom ondersteuning.

Mij gaat het niet om illegale software hoor, moet iedereen zelf weten ik heb zelf geen budget om al die dure programma's aan te schaffen en beweer niet dat jij illegaal bezig bent of zo maar er zijn een paar redenen die ik kan bedenken waarom een xp cd niet bootable is...en een gedownloade Vista die niet op de juiste manier gebrand is is daar 1 van.
Heb m zelf gedownload en geprobeerd en weet dus de problemen die je kan tegenkomen.
Dus ga er nu maar gewoon vanuit dat ik je wilde helpen

We proberen je gewoooooon te helpen. Niet blaffen want dat doen de hondjes.

Ok sorry hoor van mijn kant, maar tja op de meeste forums wordt zoiets gewoon afgeblaft, om het met jullie woorden te zeggen. Ik koop best redelijk wat software hoor, ik ben zelf software engineer, en ik weet wat uren, tijd en investering er in kruipt, om een goed programma op de markt te brengen.

Maar zoals ik al zei, ik doe het niet meer klakkeloos nog software origineel kopen.

Ik heb momenteel een vista versie te leen van een collega, ik ben hem nu aan het installeren, ik heb me voorgenomen tot einde van deze maand hem te testen, is hij goed bevonden, ga ik hem best wel kopen.

Het is inderdaad voor ieder zelf uit te maken wat hij vind dat kan en niet kan, wat voor mij niet kan, is mensen die een geunlimiteerd downloadlimiet hebben, en downloaden van smorgens tot savonds, en dan nog op de zwarte markt in tessenderlo durven gaan te staan, om die dingen te verkopen !!!!!!! Schande echt waar !!!

Maar ja idd wie ben ik dan om een ander te beoordelen hé. Maar in ieder geval ga ik zeker die tips eens bekijken, want ik wil best wel weten hoe je een bootable cd of dvd maakt.

Bedankt nogmaals voor de tips.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan