Bootable USB -> Verwisselbare schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

stylo

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Hey,
Ik had van een USB stick (4gb) een bootable USB gemaakt. Maar wil hem nu weer naar normaal hebben.

Nu heb ik geprobeerd te formateren via ''rechtermuisknop -> Formateren'' en nu krijg ik een error: ''Kan het formateren niet voltooien''.
Toen dacht ik, dan doe ik het via de weg hoe ik het een bootable heb gemaakt via cmd.exe. Als ik de disk geselecteerd heb ''Select Disk <nummer>''. En dan Format fs=fat32, dan krijg ik dit te zien ''Er is geen volume geselecteerd''.

Iemand ervaring hiermee? Op google lees ik heel veel ''Gewoon formateren''.

gewoon formatteren!
Haha nee grapje..
Ik weet niet of je meerdere Pc's hebt..
Lukt het je wel om je USB daarmee te formatteren?
Weet niet of je een programma hebt gebruikt voor het creeeren van je bootable USB.
Maar vaak kun je hem formatteren of un-bootable maken met hetzelfde programma.
Als re dan nog bestanden opstaan formatteren met FAT32 en misschien werkt dit?

Succes!

Er is een groot verschil tussen een disk en een partitie

Dus als je via diskpart wilt gaan:
a. list disk
Kijk welk schijfnummer hoort bij de usb-stick
b. Select Disk <disknummer>
[disknummer is het disknummer zoals gezien/achterhaald bij a., dus die hoort bij de memory-stick.]
c. clean
[Wist alle partities etc. van de geselecteerde schijf]
d. exit
[Sluit diskpart af]

Ga daarna in de normale Windows Schijfbeheer, en maak in de niet-toegewezen ruimte op de memory-stick een nieuwe partitie en formatteer die.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dus als je via diskpart wilt gaan:
a. list disk
Kijk welk schijfnummer hoort bij de usb-stick
b. Select Disk <disknummer>
[disknummer is het disknummer zoals gezien/achterhaald bij a., dus die hoort bij de memory-stick.]
c. clean
[Wist alle partities etc. van de geselecteerde schijf]
d. exit
[Sluit diskpart af]

Dat heb ik gedaan net, er staat niks meer op (ook geen verborgen bestanden/mappen). Nog steeds is het geen normale USB stick zoals tie eerst was. Ik heb er een bootable van gemaakt via een tutorial, nog nooit met diskpart etc.. gewerkt verder.

En heb je daarna in Schijfbeheer weer een nieuwe partitie gemaakt en die geformatteerd?

Tijs.

Nee hoe doe ik dat?

Bedankt voor de hulp zo ver in elk geval!

[Zorg ervoor dat de memory-stick nog steeds aan je computer is aangesloten.]
Maak een nieuwe snelkoppeling op je bureaublad, met als opdrachtregel:
diskmgmt.msc
Rechtsklik op die nieuwe snelkoppeling, en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
In het onderste deelvenster van het dan geopende Schijfbeheer moet dan (ong.) 4 GB als "Niet-toegewezen ruimte" te zien zijn bij de schijf die je memory-stick voorstelt.
Daarop rechtsklikken en kiezen voor "Partitie maken" (of "Nieuwe partitie" of iets dergelijks).
Zodra die nieuwe partitie is gemaakt, rechtsklikken op die nieuwe partitie en kiezen voor Formatteren.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Zodra ik ''diskmgmt.msc'' probeer te openen krijg ik dit ''MMC kan het bestand C:\Users\<username>\Desktop\diskmgmt.msc niet openen.

Een mogelijk oorzaak is dat het bestand niet bestaat, geen MMC-console is, of dat het met een nieuwere versie van MMC is gemaakt. Ook is het mogelijk dat u onvoldoende toegangsbevoegdheden hebt voor het bestand.''

Heb met Administrator geopend.

Ik zit op 64bit Windows 7 Home Premium.

Ok, doe het dan anders:
Verwijder de zojuist gemaakte (niet-werkende) snelkoppeling.
Maak een nieuwe, met opdrachtregel: %windir%\system32\diskmgmt.msc

Probeer daar dezelfde instructie mee als ik gaf in mijn vorige posting.

Tijs.

Aan je systeem ligt het niet, want ik heb ook 64 bit home permium en bij mij werkt deze snelkoppeling wel.
Heb je alle updates geïnstalleerd?

Maak een nieuwe, met opdrachtregel: %windir%\system32\diskmgmt.msc

Probeer daar dezelfde instructie mee als ik gaf in mijn vorige posting.

Tijs.

Deze kun je oook gewoon in uitvoeren (winteken+R) gooien, dan werkt het ook als het goed is :)

@ Dnties,
Misschien begreep ik je niet goed maar ik heb het via ''Start -> en dan %windir%\system32\diskmgmt.msc in dat vakje en dan enter''.
Dat werkte, snelkoppeling maken werkte ook niet, zelfde error.

Het is gelukt, super bedankt voor de hulp! Heb ik weer wat nieuws geleerd. :thumb:

Via het Uitvoeren vakje werkt idd. ook (had hetzelfde moeten opleveren als een snelkoppeling, maar goed, het resultaat geldt. :D)

Fijn dat het allemaal gelukt is.

Graag je vraag nog op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan