Bootable USB Xp installatie - LBA/CHS not available

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hackerx72

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Berichten
90
Dus zoals de titel zegt heb ik een probleem met de windows xp installatie op een acer aspire one laptop.
Sinds dat deze laptop geen dvd drive heeft, moet ik de installatie uitvoeren op een usb. Hiervoor heb ik FlashBoot gebruikt om een iso image van een van mijn windows xp cd's te converteren zodat ik deze kan installeren via usb.

Deze heb ik dus gemaakt op mijn dell vostro computer en getest. Het installatie programma start perfect op.

Als ik de usb met mijn windows xp installatie boot op mijn aspire one dan komt er een boodschap op waarna hij me vraagt om te herstarten waarna steeds het zelfde probleem optreed.

Code:
FlashBoot Loader Version 2.0s
Copywright (C) Mikhail Kupchik 2005-2010

Backend (BIOS) boot disk: 128 [C=975, H=255, S=63]
PLEASE NOTE: This bootable USB disk was created using demo version of
FlashBoot software. It's intended for evaluation purpose only.
Expiration date: 30 Sep 2010
Today's date: 31 Aug 2010
Please wait 0 seconds. This delay is removed in full version of FlashBoot

LBA not available
CHS not available
Press Ctrl+Alt+Del to reboot

Ik heb dit probleem op google onderzocht en nog steeds heb ik geen duidelijk antwoord kunnen vinden.
 
Ik ken dat proggie niet.

Wat ik wel heb voor je is een versie die wel werkt.

Ik kan deze voor je posten in de nieuwsgroepen en is incl. Ultra Iso (heb je nodig)

USB stick nodig van minimaal 1Gb.
 
Ik ken dat proggie niet.

Wat ik wel heb voor je is een versie die wel werkt.

Ik kan deze voor je posten in de nieuwsgroepen en is incl. Ultra Iso (heb je nodig)

USB stick nodig van minimaal 1Gb.

Dus ik kan met ultra iso die installatie op mijn usb krijgen zonder extra tussenstappen?
 
Wat ik heb is een ISO bestand, en met Ultra Iso moet je dit openen en dan Write Disc Image kiezen en daarna Schrijven.

Op deze manier wordt de opstartbareXP USB stick gemaakt.
En is met een paar minuten klaar
 
Wat ik heb is een ISO bestand, en met Ultra Iso moet je dit openen en dan Write Disc Image kiezen en daarna Schrijven.

Op deze manier wordt de opstartbareXP USB stick gemaakt.
En is met een paar minuten klaar

Ik heb gedaan wat je zei, alles ging goed tot wanneer er op komt "INF file txtsetup.sif is corrupt or missing, status 18 =/
 
Ik bedoelde eigenlijk dat ik de versie die ik heb dan voor je ga posten in de nieuwsgroepen.
 
Die moet ik nog posten uiteraard.

Ik zal dat vanavond doen voor je.

Zoek dan op: [B*KNIP*[/B] in *KNIP* voor een nzb

Is ongeveer 700Mb dus geef de server even de tijd als je het nog niet compleet ziet staan, er zit een par setje bij voor reparatie.
http://www.binaries4all.nl/quickpar/

Op deze site kun je ook alles vinden over nieuwsgroepen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het staat er compleet op

Uhhm ik ben wel redelijk nieuw bij wat newsreaders betreft. Als ik een NZB file maak en ik download het boeltje komt er steeds op "unable to connect to news:119"

aan welke server moet ik mij aansluiten zodat ik dat pakket kan downloaden?

al heel bedankt voor al je hulp!
 
msn adres is sdr-computer at hotmail.com dat praat wat sneller dan hier elke keer een bericht plaatsen (vrijblijvend hoor)
 
meld je nog eens, want ik heb je weg geklikt in plaats van toegevoegd
 
oplossing

Uiteindelijk was de live cd tot mijn grootste spijt niet wat ik zocht. Ik wou xp "installeren" en helaas vond ik geen manier om vanaf de live cd, xp te installeren dus heb ik uiteindelijk deze link gevonden

http://liliputing.com/2008/04/install-windows-xp-on-mini-note-usb.html

en als je een correct werkende usb bezit, dan werkt deze methode gegarandeerd!

Sdr verdient wel een ster voor me zo lang te helpen.
De live cd is nu wel heel handig om van een stuk schroot nog iets bruikbaar te maken wanneer je de tijd niet om handen hebt om het te formatteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan