bootbestanden via andere harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

asdfghjk

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2011
Berichten
48
Ik vraag me af of ik vanaf een XP (32-bit) harde schijf (C:) de programma's die bij een boot starten kan aanpassen op een windows 7 (64-bit) (E:) schijf. Net zoals je dat normaal gesproken kan met msconfig

Weet iemand hoe dat mogelijk is? Registers aanpassen kan ik wel mee overweg, dus als dat mogelijk is, graag.
 
ik denk niet dat je het een multiboot kan noemen als het twee aparte harde schijven zijn.
 
Hoi,
het aantal schijven heeft in principe niets met het begrip multi of dualboot te maken. Je kunt 2 besturingssystemen op 1 schijf zetten alsook op 2 aparte schijven, het blijft toch een dualboot of multiboot zoals je wilt.
Wat ik me afvraag is waarom je per se vanuit XP de opstartprogramma's zou willen aanpassen voor Win 7 tewijl je dat gewoon binnen Win 7 kan?
Eerlijk gezegd kom ik niet goed wijs uit je vraag.
 
Nou, die info had je beter meteen in je startersposting kunnen neerzetten, je bedoelt dus dat Windows 7 niet boot?
Dan moet je even precies uitleggen wat je hebt gedaan en of Win 7 voorheen wel geboot heeft. Of heb je Win XP na Win 7 geïnstalleerd?
Geef even precies aan wat je gedaan hebt dan maak je de beste kans dat je ook juist geholpen wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan