Bootcamp Windows 7 videodrivers en muisprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxpusch

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2012
Hallo,
Ik heb een Macbook Pro 2012 Retina. Om te gamen heb ik op aanraden van de Apple Store Bootcamp gedaan. Alles is gelukt. Windows 7 64 BIT geïnstalleerd en alle drivers met dat programma Bootcamp geïnstalleerd.
Videodriver is van Intel Graphics 4000 en die moet je apart installeren. Als ik dat doe krijg ik de melding dat de computer niet voldoet aan de minimale eisen voor de installatie.
Ook werkt Aero niet. Ik kan Black Obs nu niet eens openen omdat de videokaart dus niet goed werkt. Bij apparaatbeheer is trouwens wel bij bij beeldschermadapters iets te zien.
Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Windows draaien op een Apple is nooit mij favoriet geweest.
Apple en Windows gaan niet goed samen omdat Apple de moederboprden vaak blocked op sommige punten waardoor alleen hun drivers gebruikt kunnen worden.
Misschien kun je Drivermax er is op zetten en kijken of die de goede driver kan vinden en installeren.

Roy

Download het volgende bestand en installeer deze. Dit zijn de drivers voor Windows 7 van alle Apple modellen na 2010.
http://support.apple.com/kb/DL1638?viewlocale=nl_NL

@nuclear314:
De tijd dat het moeilijk was om een goed werkende versie van Windows op je Apple te installeren is voorbij. Dit was namelijk in de PowerPC tijd. En die tijd is al weer 6 a 7 jaar geleden gestopt. Apple gebruikt tegenwoordig hardware voor Intel, nVidia, AMD gemaakt door Foxconn. Ook is het voor Microsoft makkelijker om Windows te laten draaien op een Mac. Dit komt omdat de hardware van de Mac's bijna allemaal het zelfde zijn(zelfde CPU, GPU, RAM enz.).

Het probleem met Windows en ook Android is dat de hardware waarop dit draaid bij elk systeem anders is, hierdoor is (vooral bij Windows het geval) besturingsysteem zo groot om alles te laten werken. Vergelijk eens een kale installatie (met alle updates) van Windows met OS X, je zult zien dat er bijna een factor x5 zit in de grote, in nadeel van Windows. En dan moet je voor Windows nog op zoek gaan naar drivers.
Met iOS en Adroid heb je dat ook. Ik heb zelf Android gehad welke absoluut niet stabiel draaid, omdat het voor elke telefoon aangepast moet worden en de fabrikanten er weer een eigen schil over heen gooien.

Ik heb dit volgens mij al wel gedaan bij die drivers op een usb zetten. Ik zal het nog een x proberen.

Maar Aero en games moeten toch werken hiervoor? Er staat bij beeldscermadapters alleen standaard vga adapter. Ik krijg bij de classificering van windows een 1,0 bij grafisch.
Als ik Black Obs of andere games start krijg ik dit: directx encountered an unrecoverable error

Als ik dit installeer. En dan de intelgraphics 64 bit installeer zegt hij: de computer voldoet niet aan de minimale vereisten voor de installatie van de software.
Terwijl die videokaart er gewoon inzit

Het is gelukt. nVidia drivers geïnstalleerd :). Thanks iedereen!

Even ter aanvulling op reactie van Woutertjuh, Windows draait inderdaad prima op een Mac. Ik doe al jaren niet anders.....
Het beste van 2 werelden zeg ik altijd maar al zullen vele het daarmee niet eens zijn :P

Thanks, mij lijkt dit ook. Prachtige laptop, degelijk en Windows waar alles compatibel mee is :)

Bootcamp Windows 7 Muis werkt niet

Hallo,

Ik heb via Bootcamp Windows 7 64 BIT op mijn Macbook Pro Retina gezet.
Alles werkt, behalve de muis
De muis die ik gebruk (zo’n bedrade Logitech muis) werkt niet op Windows bootcamp. Op Mac OS werkt hij wel.
Nu heb ik vandaag een nieuwwe muis gekocht waar op stond dat hij werkt op mac en windows 7, werkt hij weer niet.
Maar op de Mac wel. Het typenummer van de nieuwe is Logitech M500. De trackpad werkt wel, de mighty mouse niet.

Bij apparaatbeheer stond eerst HID muis, ik heb dat bij bijwerken kezen uit zo’n lijst en dan drivers van Logitech M500 geïnstalleerd, maar hij reageert nog steeds niet.
Bij locatie staat op Apple Multitouch. Terwijl hij niks met apple te maken heeft. Vreemd toch?

Iemand enig idee?

Toch maar naar deze sectie verplaatst.
Tevens topics samengevoegd, het is niet nodig hier een apart topic voor aan te maken.

Laatst bewerkt:
Even ter aanvulling op reactie van Woutertjuh, Windows draait inderdaad prima op een Mac. Ik doe al jaren niet anders.....
Het beste van 2 werelden zeg ik altijd maar al zullen vele het daarmee niet eens zijn :P

Ik val ook onder deze groep computergebruikers. Gemopper van IT-vrienden, maar ik ben er helemaal tevreden mee! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan