bootdisk failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

masterbento

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2001
hoi,

Bij mijn zus is het moederboard kapot gegaan en heb vanavond een nieuwe geinstalleerd.
heb alles weer aangesloten en alles wordt aangegeven, nl. hdd,cdrom,brander.Daarna start hij door en als tie bij verifying DMI pool data is.
Dan krijg je boot from cd. Stop ik de originele windows 98 cd erin dan krijg ik : diskboot failure, insert systemdisk and enter.
Wat betekent dit.

Op de harde schijf staat windows 98 maar kan er niet in komen, wat doe ik verkeerd?
Of wat moet ik doen?
please help mij.

amd 700 ,jetway v266b moederboard

diskboot failure, insert systemdisk and enter.
Wat betekent dit.

Geloof dat Windows 98 Second Edition CD-rom bootable is, eerdere versies niet. Je zult dus op moeten starten met een opstartdiskette.

hoi caspar,

dat heb ik gedaan, en dan krijg je 3 opties.

welke moet ik nemen en hoe moet ik verder?

Opstartdiskette en Windows 98 CD-rom erin, opstarten, kies voor optie 3 (geloof ik), met CD-rom ondersteuning, dan vervolgens bij de DOS prompt naar je CD-rom station gaan en daar tik je install of setup in (ben effe kwijt of het setup of install is).

hoi,

ja dan kan je windows98 er weer op zetten, maar die staat er al op. Of moet ik hem er weer overheen zetten?

Je kan hem er gewoon overheenzetten, je verliest geen gegevens.

Start de PC helemaal niet meer op? Wat voor melding krijg je precies dan tijdens het opstarten? (dus als je hem opstart vanaf de harddisk)

hoi,

Het lukt niet , als windows aan het installeren is en het eerste deel is klaar, dan start hij opnieuw op en begint het weer met disk boot failure,insert system disk and enter. Elke keer weer
Wat moet ik nu?

`hoi,

Ik heb het al opgelost, er zat een flatcable omgedraaid.
Gelukkig doet alles het weer.

Bedankt in ieder geval.

Smilies werken niet, hoe kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan