bootdiskfailure

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor V

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
Vandaag heb een pc ge-upgrade van millenium naar xp. Een onderdeeltje wou niet installeren(weet niet meer welke) en ik kreeg een melding van een mogelijk virus tijdens het installeren. Uiteindelijk was hij klaar met installeren en hij startte door naar het bekende bureaublad. Daar wou hij de taakbalk niet weergeven. Ik heb hem toen in de veilige modus opgestart en dat werkte wel. Daar heb ik een totaal systeemscan gedaan met Norton antivirus. Dat wou hij niet afmaken. Hij werd toen weer opgestart en de taakbalk verscheen. Echter aan het begin gaf hij de melding bootdiskfailure. Norton gaf wel aan dat de totale systeemscan voltooid was. Verder geeft hij de waarschuwing dat verder gaan met de computer zal leiden tot instabiliteit en ernstige schade. Oh, en hij geeft een melding dat de installatie mislukt is.

Wat kan ik hier nog doen? en wat is er aan de hand?

Gewone installatie

Schijf formateren en Windows opnieuw installeren.

Kan in Setup als je boot van CD.
Wel eerst partitie als NTFS formateren als hij groter is dan 16 gig.

Eric.

Tijdens het opstarten gaf hij de volgende melding:

Warning: immediatly back-up your data and replace your harddrive. A failure may be imminent. Harddisk Maxtor HD.

Met het openen van windows gaf hij de volgende melding:

ccApp start niet op vanwege het onbreken van MSVCP70.dll

Norton Security wou uiteindelijk niet installeren vanwege het volgende component:

MSVCP70.dll

Haal powermax en draai die eens:

http://www.maxtor.com/portal/site/m...tware Downloads/ATA Hard Drives&downloadID=22

Heeft diverse diagnosemogelijkheden.

Ik ga er vanuit dat je nog steeds data wilt redden.
Kom je overigens wel in windows?
Veilige modus?
Zo niet probeer het dan nog eens met de XP cd.

Let op:
Low level format WIST ALLE DATA op de schijf (Zero-fill)
Gebruik die dus alleen als je echt opnieuw wilt beginnen.
Dat kan natuurlijk en dan ME of XP opnieuw schoon nstalleren.

Ben het eens met Atmaram

Het lijkt er op dat je schijf aan het sterven is.

Mijn ervaring is dat je dan een nieuwe schijf moet kopen en daar 98 op zetten. Dan al je data proberen te redden door ze naar je nieuwe schijf te kopiëeren.

Ooit geprobeerd dat met een NT versie (XP en 2000) te doen, maar die konden de schijf niet meer benaderen en 98 kon dat dus wel. Vraag me niet hoe dat komt, want dat zou ik niet weten.

Eric.

P.S. Let niet op foutmeldingen die van je oude schijf komen, want die zul je blijven krijgen en er zit geen logica in.

Re: Ben het eens met Atmaram

de schijf is inmiddels vervangen. Iedereen bedankt voor de bijdrage.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan