Booten duurt langer door EX HDD, moet eerst opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

MDB14

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2010
Berichten
253
Even een vraagje over het booten van mijn pc.
Ik heb altijd 2 EX HDD's aan mijn pc hangen, beide staan ze altijd aan.
Zodra ik mijn computer dan aanzet, moeten ze tijdens de boot eerst opstarten, uit een soort slaapstand komen zegmaar,
dan pas begint mijn pc verder op te starten..
Best vervelend.
Soms start de ex hdd pas heel laat op, na 5 min ofzo, of dan druk ik mn pc aan, ga ik naar beneden en kom ik boven is die nog bij het ASUS logo. Moet ik de hdd eerst uit zetten en dan boot die weer verder.
Hoop dat iemand me kan helpen!
 
Zet in de bios de booten van hdd en andere dingens uit,
 
volgensmij had ik dat allemaal al gedaan namelijk, verwijderd uit de BIOS.
Maar zal zo nog even een keer kijken, misschien wat overgeslagen:eek:

Thanks voor de tip!
 
@wakmen
Onzin want dan start er dadelijk helemaal niets meer op.
TS, gewoon de stroom van de externe eraf bij afsluiten van je pc of loskoppelen van de poorten.
Het is sowieso aan te raden je externe niet constant aangekoppeld te laten, hij slijt da even hard als je interne schijf.
 
Laatst bewerkt:
@wakmen
Onzin want dan start er dadelijk helemaal niets meer op.
TS, gewoon de stroom van de externe eraf bij afsluiten van je pc of loskoppelen van de poorten.
Het is sowieso aan te raden je externe niet constant aangekoppeld te laten, hij slijt da even hard als je interne schijf.

Het is geen onzin, je kan volgens mij geen interne hdd uitschakelen. De computer herkent direct of er iets extra is aangesloten, als dat zo is dan controleert de computer de hdd daarom duurt dan de opstarten zo lang. Had ik ook met de laptop van mijn broer tot dat ik automatisch boten hab uitgezet.
 
Tuurlijk kun je wel de interne HDD uitschakelen (disabled) als opstartoptie in het Bios.
 
Er is in mijn bios ook verder geen optie om de ex hdd's uit te zetten, heb gewoon 1e boot mn dvd en 2e boot mn windows schijf!
 
Nee dat klopt, je externe lopen over de usbpoorten, het Bios is ook geen optie voor dit soort zaken.
Stel je schakelt je usbpoorten uit dan werkt je toetsenbord, printer en muis wss ok niet meer.
Daarbij zou je steeds je Bios in moeten om weer alles in te schakelen, het beste is gewoon na uitzetten pc de stroom van je externe afhalen of loskoppelen.
Is er een speciale reden dat je die schijven altijd aangesloten hebt?
 
Neee niet echt, kan ze ook wel gewoon uitzetten, t is meer dat het makkelijker is om ze aan te laten maar dat is het dan ook:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan