Booten en herinstalleren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Landerro50

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mei 2007
Berichten
2
Ik wilde eergisteren mijn partities wegens praktische redenen wat aanpassen. Dat deed ik met Partitionmagic van Powerquest.

Bij het uitvoeren van de batch trad er echter een fout op en herstarte mijn computer. Nu kan ik niet meer booten. (ik krijg de melding dat hij HAL.DLL niet kan vinden of corrupt is)

De partitie waar de Windows-map opstaat had altijd al de driveletter L:. Nu is die echter gewoon C: (kan ik zien door te booten met het programma Winternals waarmee ik de bestanden kan lezen en schrijven, register kan aanpassen enz.)

Ik vermoedde dus dat het probleem zal opgelost zijn als die partitie terug L heet ipv C. Op het internet stond dat je dit kan veranderen in het register bij MountedDevices. Als ik dit doe en herstart kan ik echter nog steeds niet booten en als ik terug in Winternals start zie ik dat er niets veranderd is...

Ik heb daarom sterk vermoeden dat het deel MountedDevices in mijn register volledig corrupt is, want wat ik daar ook verander, Windows geeft de partities gewoon letters in de volgorde dat hij ze vindt.

Zoals ik al zei, de driveletter van de partitie waar Windows op staat was vroeger L. Ik heb (met GParted) wat partities kunnen bijmaken en herschikken zodanig dat het juist uitkomt dat hij de partitie waar Windows op staat de letter L geeft.

Als ik nu wil booten krijg ik nog steeds de foutmelding dat hij hal.dll niet kan vinden (Ik heb die al eens vervangen door die dat ik vond op internet, blijft hetzelfde, dus daaraan ligt het niet).

Klopt het dat de Windows-partitie een actieve partitie moet zijn? Als ik die partitie actief maak, vindt hij die eerder en heet die geen L meer, maar D, waardoor geen enkele verwijzing in het register nog klopt...

Ik dacht dan dat ik het misschien zou kunnen oplossen door een nieuw exemplaar van Windows te installeren en dan van daaruit met Partition Magic alles een juiste driveletter te geven en dan het MountedDevices van het register naar ander exemplaar van Windows te kopiëren, maar gelijk welke partitie ik kies om Windows op te installeren krijg ik de foutmelding dat hij geen Windows-compatibele partitie vindt om de boot-bestanden op te plaatsen (terwijl het allemaal NTFS-partities zijn ).

Is er iemand die snapt wat er hier gaande is op mijn pc en hoe ik terug kan booten??

Ik heb kleine 800 GB bestanden die ik niet graag kwijt wil en ook onmogelijk kan backuppen dus een low format is echt geen optie...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan