Booten vanaf DVD-speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knientje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
Berichten
102
Vandaag een iso-image gebrand van windows 7.. Zonder probemen met dezelfde DVD speler/brander als vanaf waar hij zou moeten booten.

Maar ik loop dus tegen het volgende probleem aan. Ik ben nog ouderwets en gebruik Windows 2000. Als dit OS actief is en ik stop de Windows 7 DVD erin zegt hij dat hij setup (van Windows 7) niet kan uitvoeren en ik moet upgraden naar XP of vista of rechtstreeks booten vanaf het medium (dat is de DVD-speler dus)

En dat laatste krijg ik nu net niet voor elkaar. Ik zie hem niet terug bij mijn boot devices in het BIOS.Ik zie hem wel bij de IDE-devices. maar bij de boot-sequence kan ik dus alleen maar kiezen uit ZIP, LAN, CDROM, Floppy HDD-O, HDD-1, HDD2, HDD3 en SCSI 9wat SCSI ook moge wezen)

Het is dus de bedeoling dat hij boot vanf de DVD en niet eerst windows 2000 weer opstart

DE DVD-speler/brander heb ik er zelf later ingebouwd en hij staat nu als primary master

Maar de vraag is dus: hoe krijg ik mijn computer aan zijn verstand dat die moet booten vanaf de DVD?
 
vermoedelijk gewoon "CDROM" instellen als 1e boot device
 
Het probleem is dat ie twee cd-rom spelers heeft, een met en een zonder brander. waarschijnlijk is die MET bander er ook later ingebouwd, computer niet nieuw gekocht en de kleur van de cd-rom met brander komt niet overeenmet de kast, vandaar dat ik denk dat die er ook later ingebouwd is.

Wat nu? Kabels van de "oude" cd-rom speler en brander los leggen?????
 
Ja, kan je gerust doen, even de andere cd-rom uitpluggen en de andere gewoon erin laten.
Desnoods als hij die dvd dan nog niet vindt, de kabels wissellen met die van de oude cd-rom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan