BOOTFAILURE helpmij

Status
Niet open voor verdere reacties.

rajjay

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2009
hallo mensen
ik heb een probleempje met mijn pc.
ik zal eerst even vertellen wat ik allemaal in mijn kast heb:

Moederbord: asus p5n-d
Processor: intel quad core Q6600 2.4 ghz
Videokaart: XFX 9600GT xxx
Hardeschijven: samsung 3x 250 gb
Voeding: 700 watt
Ram: 4gb 800mhz
Windows vista 64 bit

C: schijf 2x 250 gb stripe (raid)
D: schijf 1x 250 gb voor muziek enz...

Nu kreeg ik opeens na een tijdje een bootfailure. enter cd bla bla
dat heb ik dus gedaan en toen deed hij niks... toen bleek dus dat ik was in mijn bios moest veranderen omdat hij mijn dvd-rom niet zag. uiteindelijk als ik mijn vista cd in mijn computer laat start hij gewoon normaal op zoals het hoort.. maar zodra de cd er weer uit is heb ik weer een bootfailure.
Nu was ik het beu omdat continu die cd erin te laten dus heb ik mijn pc maar geformateerd. Maar nu heb ik nogsteeds het probleem dat ik weer bootfailure krijg.
In mijn bios staat alles goed HD op 1 CD/DVD-rom op 2 en ookal zeg ik dat hij als 1es alleen via hd moet opstarten krijg tie nogsteeds bootfailure ik heb echt ALLES geprobeert.
ik heb geprobeert om mijn HD op fouten of beschadigingen te controleren maar dat is niet gelukt. En ze zijn btw pas nieuw maar dat hoeft natuurlijk niks te zeggen.

Weet iemand mischien wat dit kan zijn of heeft er zelf ervaring mee ? dan hoor ik het graag want het is natuurlijk super irritand om continu je vista cd erin te laten en het hoort niet zo natuurlijk.

Alvast bedankt :)

ik denk dat ik dit probleem nog al eens ben tegengekomen op dit forum maar ik kan het zo direct niet vinden...

Ik zie wel dat je vista is geinstalleerd op 2 harde schijven in raid(ik weet daar niet zoveel van, ik ken raid0, raid 1, ... maar stripe is me onbekend al heb ik er wel al eens van gehoord)

Maar goed, heb je het al eens geprobeerd 1 enkele harde schijf vista op te installeren?

ik denk dat ik dit probleem nog al eens ben tegengekomen op dit forum maar ik kan het zo direct niet vinden...

Ik zie wel dat je vista is geinstalleerd op 2 harde schijven in raid(ik weet daar niet zoveel van, ik ken raid0, raid 1, ... maar stripe is me onbekend al heb ik er wel al eens van gehoord)

Maar goed, heb je het al eens geprobeerd 1 enkele harde schijf vista op te installeren?

ja je hebt verschillende raids. dat hij bijv 1 hd als back up gebruikt enzo maar stripe houd in dat hij van 2 hd's 1 maakt dus me 2x250gb ziet hij nu als 1 schijf van ong 500 gb en daardoor gaat hij sneller bestanden uitwisselen.
Maar igg ik heb nog niet geprobeert om vista op 1 hd te installeren. Maar in me D schijf komt wel een bestandje BOOTSECT.BAK te staan.
Ik ben op google gaan zoeken en ik heb gevonde dat dat ook heeft te maken met het booten van vista maar dat het een reserve bestandje is ofzo.

nja ik weet ook zo niet direct wat dat bestandje op je d-partitie doet hoor...

ik zou het iig eens proberen met 1 harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan