Bootfloppy

• Onderwerp starter Onderwerp starter IVAN
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IVAN

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
XP-ers,

Ik heb onder XP een bootdisk gemaakt om via opstart mijn hd te formateren en een partitie te maken;;
maar na opstarten verschijnt de dos prompt met de a:\
maar ik geraak niet naar de c:schijf... naar mijn cd rom die ondertussen de R meegekregen is er geen probleem
heb ondertussen het ganse alfabet afgelopen maar geen HD te vinden......
wat is de reden???

groeten

ivan

Misschien dat je partitie die je wilt formateren, in NTFS-bestandssysteem is?

Geplaatst door IVAN
XP-ers,

Ik heb onder XP een bootdisk gemaakt om via opstart mijn hd te formateren en een partitie te maken;;
maar na opstarten verschijnt de dos prompt met de a:\
maar ik geraak niet naar de c:schijf... naar mijn cd rom die ondertussen de R meegekregen is er geen probleem
heb ondertussen het ganse alfabet afgelopen maar geen HD te vinden......
wat is de reden???

groeten

ivan

En als je nu eens gewoon opstart vanaf de XP_cdrom?
Dan een partitie maken,doet ie dat wel?

Bedankt voor de reactie.

Inderdaad mijn hd is geformateerd geweest in ntfs, het is wel XP- home edition, kun met deze installatie cd de c formateren en partities maken?????

Ivan

Geplaatst door IVAN
Bedankt voor de reactie.

Inderdaad mijn hd is geformateerd geweest in ntfs, het is wel XP- home edition, kun met deze installatie cd de c formateren en partities maken?????

Ivan

Ja. Gewoon de setup starten en de instructie's volgen. Op een gegeven moment krijg je een optie om o.a een partitie te formateren of om te zetten naar Fat32. Zet em hier dus naar om.

Inderdaad hij vraagt op een gegeven moment om een nieuwe partitie aan te maken met de mededeling van :druk op C als u een partitie in een niet gepartitioneerde ruimte wilt maken.........

probleem ; na druk op c geen reactie.......

sorry........

Ivan

start dan met bootflop opnieuw

start fdisk

verwijder NTFS partitie en maak een nieuwe fat32 partitie, die kan je daarna formatteren, en windows installeren, tijdens installatie vraagt ie of ie NTFS gemaakt moet worden.

Geplaatst door ivana
start dan met bootflop opnieuw

start fdisk

verwijder NTFS partitie en maak een nieuwe fat32 partitie, die kan je daarna formatteren, en windows installeren, tijdens installatie vraagt ie of ie NTFS gemaakt moet worden.

FDISK ziet dacht ik geen NTFS-partities.

Je kon tijdens de installatie van WinXP ook kiezen om een bestaande partitie om te zetten naar een ander formaat. (dus van NTFS naar Fat32 bijv.) Dit is weer iets anders dan het aanmaken van een nieuwe partitie zoals je net deed.

fdisk ziet ze wel als NonDos partities en kan ze wel verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan