bootloader verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slim-Dewi

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2001
hallo,

ik heb vista RC2 geïnstalleerd op m'n 2e hd. op de eerste 1hd staat windows xp prof. ik heb RC2 gedownload ik wilde alleen even kijken of het goed werkte vista, maar wil wel windows xp behouden. na het opnieuw opstarten kreeg ik dus het bootloader menue. Ik heb de 2e hd los gekoppelt, maar die bootloader blijft. ik heb al via boot.ini,maar dat klopt en ook gekeken op start- en herstelinstellingen, maar ik krijg die bootloader er niet uit. ik mis waarschijnlijk het bestand winload.exe.bij het opstarten geeft hij aan dat dit bestandje is missing or is corrupt. en met windows herstellen via de cd lukt niet.
wat moet ik doen?

Dewi

Hoi !

Heb je Vista alweer verwijderd ?

Zo ja, opstarten met de XP-CD, kiezen voor R(epair), kiezen voor de juiste windows-installatie (als XP op C:\ staat: 1) . admin. ww intrommelen, of gewoon: enter, dan achterde prompt: fixboot - enter

fixMBR - enter

en XP zou weer moeten opstarten.

Staat Vista nog op je PC en wil je dat zo houden, zou ik VistaBootPro installeren: http://www.pro-networks.org/vistabootpro/intro.php

Daarmee kun je diverse opstartinstellingen regelen, zowel in XP als Vista.

Greetz,

Harry.

nee niet verwijderd. lukt niet want hij is op een of andere manier niet goed geïnstalleerd als ik Visa wil opstarten vraag die weer voor installtie. maar kan ik gewoon met windows xp cd reparatie via de prompt fixboot wel die bootloader eruit halen

Met fixmbr, haal je bootloader van Vista eruit, en zet die van XP erop, kan ook met de dvd van Vista, daarmee kun je ook wer terug, indien die wel werkt.

okay bedankt. dan ga ik dat zo proberen of het lukt. ik laat het je wel weten.

Vergeet fixboot niet, schijnt ook nodig te zijn, om van Vista af te komen.

ja doe ik
Dus eerst windows xp cd erin repareren kiezen dan via de prompt c:
fixboot - enter
fixmbr - enter
en dan de pc weer opnieuw opstarten. ik hoop dat het werkt.

als ik dat bootload programma wil installeren op welke besturingssysteem moet ik die dan installeren op de windows xp of op Vista?

Hoi !

Kan op alletwee; als het goed is zie je het progje ook in XP en Vista.

Greetz,

Harry.

kun je me ook een beetje uitleggen hoe dat programmaaetje werkt, want ik heb het geïnstalleerd en opnieuw opgestart, maar als ik op windows xp klik dan gebeurd er niks, dan start hij weer op nieuw op.
en ik heb een USB-toetsenbord, ik kan niet selecteren met de usb buiten windows xp, hoe kan ik dat veranderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan