Bootmgr aanpassen Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchRoy34

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2010
Berichten
9
Goedenavond,

Sinds vanmiddag kon mijn PC zich niet meer opstarten, bleef hangen op het Windows 7 teken.
Uiteindelijk kan ik weer in mijn computer via F8 en dan opstarten via "select boot device". Is het mogelijk om ergens de standaard boot device te wijzigen?
Iedere keer als ik nu de computer opstart krijg ik de melding "Bootmgr ontbreekt, druk CTRL+ALT+DELETE om opnieuw te starten. Ofwel, ik start de PC, druk F8, selecteer gewenste boot device en dan kom ik wel in de pc.

Kan dit ook automatisch zodat ik niet via F8 de pc hoef te starten?

Alvast bedankt!
 
Ik heb gekeken in de bios om de opstartvolgorde aan te passen. Echter zie ik hier niet de SSD tussenstaan waar Windows op geinstalleerd is. Weet u toevallig hoe ik deze ertussen krijg? Deze staat er wel tussen bij F8 waar ik de pc nu mee op start.
 
Reseat de sata kabels ervan en kijk of dat werkt, haal ook de spanning er even af.
 
Van de laatste Windows versie de Setup laten draaien en dan kijken of het automatisch wordt gerepareerd. Geen toets indrukken tot na de landenkeuze en de vraag waar Windows moet worden geïnstalleerd. Dan de installatie afbreken maar in veel gevallen zal Windows na de mededeling "Controleren op bestaande Windows installaties" opnieuw opstarten met de gerepareerde installatie. Doe daarna zeker een schijfcontrole. Repareer niet sporen en sectoren of fouten op de schijf, alleen het bestandsysteem. Windows kan je controleren met de opdracht sfc /scannow.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan