bootmgr is missing

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvdken

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2008
Ik zit sinds een paar dagen met een probleem. Het gaat om een laptop van een 2 jaar oud.

Bij het opstarten kreeg ik plots de boodschap "BOOTMGR is missing, Press Ctrl+Alt+Del to restart". Ik heb dan mijn originele Vista dvd er in gestopt om proberen te herstellen, dit lukt niet want er is zogezegd geen besturingssysteem in te vinden. Ik heb de Neosmart Vista Recovery Disc dan ook geprobeerd, dit lukt ook niet. Ook nieuw is de boodschap"SMART Failure Predicted on Hard Disk. WARNING: Immediately back-up your data and replace your hard disk drive. A failure May Be Imminent. "

Kan iemand mij helpen? :) Ik ben ten einde raad.

Kun je die HDD eens aan een ander systeem hangen en de schijf controleren ?
Of download Hiren's boot cd, image branden en daarmee opstarten.
Daar heb je nogal wat gereedschap om je HDD te controleren.

SMART is een beschermingssysteem dat de conditie van je harddisk in de gaten houdt. Zoals de medling al weergeeft is je harddisk kapot aan het gaan, dus snel een nieuwe disk kopen en je data van je oude disk backuppen

heb je voor het probleem iets speciaals gedaan? hdd opgeruimd? of op "dit station comprimeren om schijfruimte te besparen" geklikt?
als we namelijk de oorzaak weten is de oplossing ook een stuk makkelijker te vinden.

zoals boven aangegeven zou ik de hd controleren op fouten

heb dit ook eens gehad en dit was op te lossen door in de bios te gaan en de boot volgorde even te wijzigen en toen deed hij het perfect weer misschien heb je ook dit geluk

bij mij was het opgelost door te booten met een windows cd en dan de drivers van de hdd er opnieuw op te zetten.

het probleem is tenslotte bijna altijd dat de hdd niet herkend wordt of dat de boot-bestanden op hdd fout zijn

Het is niet mijn laptop maar die van mijn zusje, ze weet zelf niet meer wat ze gedaan heeft of er vroegere meldingen waren.

Ik heb inmiddels de hiren's boot cd verkregen. Ik veronderstel dat één van de programma's die ik moet draaien onder hard disk tools staat? Ik weet eigenlijk niet goed welk programma ik het best zou draaien.

En de boot volgorde wijzigen, welke moet dan eerst komen?

Ik heb daarnet iets anders geprobeerd, eens Windows 7 er trachten op te installeren. Dit lukte wonderwel goed, tot op het einde waar ik een bsod kreeg. Het was te snel om te kunnen lezen wat er op stond.
Als ik nu de laptop opstart krijg ik volgende foutmelding: "PXE-E61: Media test failure, check cable. PXE-M0f: Exiting PXE ROM. Operating System not found."

Hoi,
geef eens ff aan hoe je de bootvolgorde probeert te wijzigen. heb je de stroomadapter aangesloten als je aan de gang gaat? Kun je in het BIOS komen? Is de laptop misschien gevallen?
"PXE-E61: Media test failure, check cable. PXE-M0f: Exiting PXE ROM. Operating System not found."

Als de laptop opstart druk ik op F2, ik ga dan naar het gedeelte "boot", dan zie ik daar 2 sata dingen staan, 1 en 0. Ik heb ze allebei als eens bovenaan gezet maar het werkt niet. Bij de vorige foutmelding was de stroomadapter niet aangesloten, die zit niet continu in. De laptop is niet gevallen, daar ben ik zeker van.

Zie je geen cd-rom station staan bij bootsequence o.i.d.? (bootvolgorde enz.) Dus als ik het goed begrijp wordt je cd/dvd staion niet gezien door het BIOS? Dan zou daar wel eens wat mee aan de hand kunnen zijn, of kabel los zoals de foutmelding al aangaf of een ander hardwarematig probleem v.h. station.

Ik zie wel een cd-drom station staan hoor. Als ik die eerst zet werkt ze dan ook nog.

Uiteraard.
Probeer de andere opties uit te schakelen. (uiteraard niet de HDD)
Volgens mij probeerd hij van je netwerk te booten.

Ik heb in mijn bios iets van LAN uitgeschakeld, nu is mijn laptop de Windows 7 installatie verder aan het zetten. Hopelijk lukt dit om het probleem op te lossen.

Ik kan nooit de installatie beëindigen, ik krijg altijd een bsod op het einde. Dan stopt de installatie en herstart de laptop.
Ik ga nu één van de hdd testing tools van de hiren's bootcd laten lopen, iemand een tip over welke ik moet nemen?

Ik heb hard disk sentinel eens geprobeerd en deze geeft het volgende weer:

Device 0: size 476940 mb, temp: 46C, max, 60C. Perf 100%
Power on: 111 days, 23 hours, health: 0%, 300 mbs/s
failure predicted, attribute: 5 reallocated sectors count.
there are 2027 bad sectors on the disk surface.
The original contents of these sectors were moved to the space area.
The drive found 20 bad sectors during its self test.
THere are 20 weak sectors found on the disk surface.
They may be remapped any time in the later use of the disk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan