bootmgr is missing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk bij de hard disk tools, en gebruik HDAT2 4.53 evt MHDD 4.6

Laatst bewerkt:
Bedankt coenraad, ik heb deze net opgezet, nu wachten op het resultaat.

Ik heb trouwens ook seatools gebruikt en daar kreeg ik volgende resultaat: hard drive has failed an important diagnostic test, possibly caused by problem sectors which are difficult to read.

mhdd: kan ik niet gebruiken, ik krijg bij elke bewerking "drive not ready" of this drive does not support lba mode or not detected
hdat: detected 0 devices, sorry, nothing to do

Ik vrees dat je HDD naar de eeuwige jachtvelden is.
Kun je hem eens in een ander systeem hangen, en testen met het progamma van windows zelf. Alhoewel ik betwijfel of het resultaat opleverd.

Je schrijft dat je laptop 2 jaar oud is. Is het niet iets jonger.
Dit vraag ik i.v.m. het feit, dat je op je laptop nl. 2 jaar garantie hebt.
Als hij jonger is, zal ik wel e.e.a. voor je opzoeken cq aanwijzigingen geven hoe te handelen.

De laptop is ongeveer een twee jaar oud, probleem is dat mijn zus de laptop dringend nodig heeft voor school. Het is een Medion laptop, dus die opsturen en weer 2 maand kwijt zijn zoals de vorige keer (een ander probleem) is geen optie. Ze heeft geen ander alternatief. Nu heb ik die eens opengedaan en ik heb gezien dat de harde schijf makkelijk te vervangen is. Dit is de laptop. Welke harde schijf moet ik daarvoor kopen?

Je zou ook kunnen overwegen, om de harde schijf op te sturen, (na een bericht naar Medion) en zelf te vervangen.
Ze eisen wel enige zekerheid, maar sommige bedrijven werken zo, bv. HP

Wij hebben enorm slechte ervaringen met het Medion servicecenter, vandaar dat ik het liever zelf afhandel.
Nu mijn zus gebruikt haar laptop eigenlijk enkel voor het Office pakket (school) en surfen a la facebook en youtube (plezier). Hoe groot moet die harde schijf dan zijn? Mag dat bijvoorbeeld eentje van 250 gb zijn?

Ik zal morgen eerst eens bellen of ik ze niet mag opsturen, als dit sneller gaat is het al beter.
In ieder geval enorm bedankt voor de hulp!

Ben benieuwd naar de afloop.
Maar met 3 jaar garantie....

Hoi !

Dus snel een nieuwe HDD kopen.....

Mogelijk kun je belangrijke data nu nog via Tiny Windows van Hiren's kopieeren.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Is inderdaad geschikt voor je laptop !

Al vaker 'n nieuwe HDD gemonteerd in 'n laptop ?

Greetz,

Harry.

Bedankt voor de snelle reactie! De HDD zal morgen in de loop van de dag arriveren.
Ik heb er nog geen ervaring mee, enkel deze hdd eruit gehaald wat trouwens vrij simpel ging, gewoon de grote plaat losmaken en dan de HDD eruit schuiven. Er in steken zal wel hetzelfde principe zijn zeker.

Hoi !

Inderdaad, dat zal geen probleem opleveren.

Mogelijk kun m.b.v. een kloon-programma, bijv. http://clonezilla.org/ je oude HDD "overzetten"naar de nieuwe.

Zo niet, is een nieuwe installatie nodig en dat zonder recovery-partitie.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan