Bootmgr missing Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxpusch

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2012
Hallo,

Als ik de computer opstart komt er BOOTMGR IS MISSING te staan. Ik heb al best veel geprobeerd:
-Systeemherstel (mislukt)
-Opstartherstel (mislukt)
-Schijf geformatteerd
-Nieuwe partitie aangemaakt
-Opdrachtprompt (snapte ik niet)
-Andere Windows 7 cd geprobeerd (mislukt)

Ik weet niet wat ik nog meer kan doen. Misschien een programmaatje hiervoor? Ik heb ook een Mac dus dat kan nog wel. De laptop is een Acer Aspire 5552G.

Alvast bedankt!

Iemand een idee?:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik de computer opstart komt er BOOTMGR IS MISSING te staan. Ik heb al best veel geprobeerd:
-Systeemherstel (mislukt)
-Opstartherstel (mislukt)
-Schijf geformatteerd
-Nieuwe partitie aangemaakt
-Opdrachtprompt (snapte ik niet)
-Andere Windows 7 cd geprobeerd (mislukt)

Heb je je schijf echt geformatteerd?? :eek: Dan kun je maar beter een hele nieuwe Windows op je pc zettten..want nu start al helemaal niks meer op. Je hebt dan namelijk je hele schijf leeg gemaakt. Dan bestaat er niks meer, dus je bestanden zijn dan ook weg..of je moet die op een andere schijf hebben staan. :(

@Jaspertjeh weet ik. De computer is niet van mij. De mevrouw had alleen maar Skype erop. Verder geen bestanden en zo. Dus leek het me niet erg om te formatteren.
Maar nieuwe Windows erop zetten lukt niet omdat de computer niet kan herstarten...

BOOTMGR IS MISSING is een fout in windows dus als je alles formateerd en je installeerd windows opnieuw zou het opgelost moeten zijn

@eenpersoon dat heb ik al gedaan. Maar bedoel je alle partities? Ik had er maar één gedaan.

dus eerst kreeg je die fout, daarna formateerde je de partitie met windows en installeerde je windows weer terug op diezelfde partitie?
als dat zo is zou hij eigenlijk weer moeten werken

Nee, ik zal ff het hele verhaal van begin tot eind uitleggen:
De laptop deed 17 minuten over opstarten. Toen heb ik hem gereset en op fabrieksinstellingen gezet.
2 dagen later zei hij opeens dat er een fout in i/o was. Hij kon niet meer aan. Toen heb ik geprobeerd Windows er opnieuw op te zetten en toen zei hij telkens BOOTMGR IS MISSING! Press Ctrl alt del enzz... Ik heb veel geprobeerd maar ik zal maar alle partities wissen.

ik zou eerst de data van de partitie halen, dit kun je doen door ubuntu op een cd te branden en daarvandaan op te starten
daarna alles formatteren en dan ook goed formatteren, niet snel en dan windows opnieuw erop zetten

@eenpersoon ja goed idee. Ubuntu cd'tje heb ik nog wel dus ik hoop dat het nu gaat gaat!

1. Start op met de installatie- cq. herstelcd
  2. Kies herstel je computer (linksonderaan in je scherm)
  3. Kies voor Command prompt
  4. Typ: bootrec /fixboot
  5. Herstart je systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan