Bootmgr missing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mcdn

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2009
Berichten
9
Hoi,

Volgens mij heb ik iets stoms gedaan.
Ik heb een ultimate versie van w7-64bit geinstalleerd.
Deze staat op een schijf van 160Gb verdeeld in 3 partities van ongeveer 53Gb.
C: is schijf met alleen schone installatie w7 verder helemaal nix.
D: volledig lege schijf geformatteerd als NTFS
laatste schijf geen letter niet geformatteerd.
Dit allemaal gedaan via; Deze computer (rechter muis) --> Manage --> Disk management.

Dit laatste dacht ik te moeten doen om een nieuw OS te installeren. OSx86 iDeneb v1.4 10.5.6.
Deze heb ik gebrand als bootable op dvd klaarliggen.

Nu is het probleem dat ik opnieuw opstarten en "bootmgr is missing" krijg te zien.
Opzich ben ik hier niet vreemd mee. Ik heb wel vaker dualboot/multiboot op mijn pc's gehad. En ook deze fout vaker gezien.
Maar normaal is dit op te lossen door de originele DVD erin te doen en de "repair" optie te kiezen.
Helaas blijf ik nog steeds hangen bij "bootmgr is missing".

Hierna nog de W7-64bit repair disc binnengehaald en gekeken of dat werkt, maar ook dan blijf ik de fout "bootmgr is missing" zien.

Ook heb ik al gekeken of ik toevallig de boot-volgorde in de bios misschien had veranderd maar ook dit staat op eerst DVD en dan pas HD.

Heeft er iemand misschien een oplossing voordat ik de schijf eruit haal en in mijn andere pc zet om hem te formatteren en weer van voor af aan te beginnen ?

Bij voorbaat dank !
 
Hoi !

Ik neem aan dat je met de originele RTM-versie werkt ?

Win 7 creert bij installatie een verborgen bootpartitie van 100 Mb.

Je hebt deze verwijderd, als ik je verhaal goed begrijp.

Twee mogelijkheden: Pak de Win 7 DVD uit met PowerIso, en kopieer het bestand " Boot" naar de vrije partitie.

Als je nu een werkend OS hebt kun je EasyBCD downloaden, installeren en daarmee de bootpartitie herstellen.

http://neosmart.net/dl.php?id=1

Greetz,

Harry.
 
Bedankt voor je snelle reactie Harry !

Hoi !

Ik neem aan dat je met de originele RTM-versie werkt ?

Yep

Win 7 creert bij installatie een verborgen bootpartitie van 100 Mb.

Je hebt deze verwijderd, als ik je verhaal goed begrijp.

Dat wist ik niet.
Maar volgens mij heb ik die niet verwijderd. Volgens mij is het probleem dat ik de schijf die ik niet heb geformatterd wel actief heb gezet.
Maar het zou ook kunnen dat die 100mb is verwijdert.
Niet erg handig dat ik het niet weet :(.

Twee mogelijkheden: Pak de Win 7 DVD uit met PowerIso, en kopieer het bestand " Boot" naar de vrije partitie.

Ok dat is fijn.
Maar als ik dit goed begrijp moet ik als nog mijn HD eruit halen en in mijn werkende pc zetten.
Als ik dat moet doen. Formateer ik hem wel helemaal en begin van vooraf aan.
Het zou juist fijn zijn als ik hem er niet hoef uit te halen ;)

Als je nu een werkend OS hebt kun je EasyBCD downloaden, installeren en daarmee de bootpartitie herstellen.

http://neosmart.net/dl.php?id=1

Kijk dat is sowieso handig. Was het al een aantal keer tegen gekomen op google met zoeken naar mijn probleem.
Hoe dan ook. Dit ga ik de volgende keer gebruiken !!!
 
Wow wederom snel Harry :D

Maar ik had die site al helemaal doorgezocht. En was dat artikel al tegen gekomen.
Het probleem is dat ze daar ervan uitgaan dat je nog in Vista of W7 kunt. Of dat je windows hebt geactiveerd met een loader of iets dergelijks.

En aangezien ik dat niet gedaan heb :confused: en ook niet meer in windows kan.

Maar ik denk dat ik maar gewoon mijn volledige schijf ga formatteren, dus weer 1 schijf van 150 Gb. En dan begin ik van voor af aan en vergeet niet direct de EasyBCD te installeren :cool:

Thanks voor de hulp Harry :thumb: !!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan