bootmgr missing

Status
Niet open voor verdere reacties.

codGmer

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2010
Berichten
649
Hallo,

Ik heb gisteren een nieuwe partitie aangemaakt van 19 gb en heb daar een 2de windows 7 op gezet dus een dualboot, en vanmorgen was mijn 2 de partitie vol dus ik deed de eerste schijf verkleinen en ik kon niet de 2 de partitie vergroten ermee en toen heb k een programmaatje gedownload en de 2de partitie vergroot, ik moest de pc opnieuw opstarten maar toen kreeg ik het bericht: bootmgr missing press ctrl + alt + delete, ik heb via de command prompt alle bootrec.exe commands gedaan etc en allemaal waren ze gelukt stond er maar ik krijg het bericht nog steeds
 
Laatst bewerkt:
Download Free Partition Master van Easus om je partitie te herstellen.
Of probeer d.m.v. de Win 7 installatie dvd de optie opstartherstel.
Haal vooraf alle data van de aangemaakte partitie af.
De dualboot kun je beste op een 2e schijf aanmaken, dat voorkomt dit soort problemen, temeer omdat je naderhand de schijf/partitie hebt proberen te vergroten.
 
Laatst bewerkt:
Ik kom niet meer in windows, de software kan k niet uitvoeren en de opstartherstel zegt dat het niet kan worden opgelost
 
gebruik een windows installatie image en zet deze op dvd /usb. Of gebruik een bestaande windows installatie dvd.

Boot uw computer vanaf deze dvd/usb en volg de procedure TOT er op het scherm de knop verschijnt; "Nu installeren"
Wanneer je deze ziet, staat er linksonderin iets in de zin van 'herstel uw computer'. Klik hierop en druk op volgende. ga net zo lang door totdat je ergens kunt kiezen uit verschillende recover mogelijkheden. Klik hier de optie met CMD of opdrachtpromt aan.

U krijgt nu een zwart venster te zien. Typ in dit venster het volgende:

bootrec /rebuildbcd [enter]
bootrec /fixmbr [enter]
bootrex /fixboot [enter]

Start uw computer opnieuw op. Ev VIOLLA. opgelost.

gr robert
 
Zoals in mijn beginpost, ik heb ze allemaal al gedaan en helaas verhelpt het niet mijn probleem.
 
Download hirensbootcd(Eng), brand die met de bijgeleverde img software en zorg dat je pc van cd opstart.
Handleidingen op de site.
 
heel erg bedankt, maar ik heb het al opgelost d.m.v via de windows installatie de 2de partitie verwijderen en daarna opstarthestel te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan