bootmgr ontbreek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gebruiker23

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2010
Berichten
55
Hallo allemaal,

Bij het opstarten van Windows Vista laptop krijg ik de volgende melding:

bootmgr ontbreek
Druk Ctrl+Alt+Delete om opnieuw op te starten. Daarna gebeurt er niets.


Ik ga dan vista opnieuw installeren.
Ik heb op internet Vista recovery Disk gevonden en gebrand op een DVD schijf.
Inhoud bestaat uit 3 mappen en 1 bestand :[BOOT], boot, sources, en bootmgr bestand.

Als ik de pc boot vanuit mijn CD speler, gebeurt er niets.
Ik blijf de melding: bootmgr ontbreek krijgen.

Weet iemand hoe dit is op te lossen?
 
Je moet nog wel in de bios (F9 of F11 (?) tijdens het opstarten) instellen dat hij via CD-ROM opstart.
 
ja, dat heb ik in de bios al ingesteld.
Hij leest wel de dvd schijf,maar na verloop van tijd geeft hij de melding: bootmgr ontbreek
 
Je moet ook geen recovery disk hebben maar gewoon een Vista DVD.
Daarvan opstarten en naar de repair console gaan en je boot laten fixen. Gaat dit niet automatisch dan meld je je maar weer want dan moet je een paar dos commando's invoeren......
 
ik heb de vista DVD ook geprobeerd, en booten vanaf de cd speler.
Maar helaas kom ik niet verder dan de melding: bootmgr ontbreek
 
Je zegt CD speler......is het geen DVD Rom !?

Ik zou nog eens goed in het BIOS kijken of hij inderdaad als eerste staat in de boot sequence.
Heb je na het veranderen van de volgorde de boel goed bewaard !?
 
ja, ik bedoel DVD Rom.

Bios heb ik goed ingesteld, want ik heb een boot cd van windows xp gebruikt.
de pc startte vanaf de dvd rom, en na het laden van de stuurprogramma's krijg ik een blauw scherm met de melding:

er is een probleem gevonden."Windows is afgesloten om schade te voorkomen

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten
Als het nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren":


Controleer de computer op virussen. Verwijder nieuwe vaste schijven of vaste schijf controllers die u hebt geinstalleerd.
geconfigureerd en afgesloten.
Voer CHKDSK/F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start de computer opnieuw op.
 
Laatst bewerkt:
Ok, de BSoD word meestal veroorzaakt door een verkeerde driver, & in jouw geval vermoed ik dat je XP CD niet de juiste SATA-driver aan boord heeft.
Overigens is het nutteloos om Vista met een XP CD te proberen te repareren, want Vista accepteert geen lagere besturingssystemen.
Je moet echt een Vista of 7 DvD gebruiken.
Noteer ook de Bug_Check (0x000000??) de volgende keer dat je een blauw scherm (BSoD) krijgt.

Daarbij is het ook nog mogelijk dat je het Hardeschijf-type of indeling verkeerd in de BIOS hebt ingesteld.

Zet in je volgende bericht even het Merk/Model/Type/Versie van je laptop, zodat we de Gebruikershandleidingen erbij kunnen pakken. Veel vlotter...
 
Ik denk dat als je je handen weet te leggen op een goede Vista DVD en dan opstart vanaf DVD je probleem snel opgelost is.
Je moet geen recovery hebben en inderdaad zeker geen XP CD......
 
Ok, de BSoD word meestal veroorzaakt door een verkeerde driver, & in jouw geval vermoed ik dat je XP CD niet de juiste SATA-driver aan boord heeft.
Overigens is het nutteloos om Vista met een XP CD te proberen te repareren, want Vista accepteert geen lagere besturingssystemen.
Je moet echt een Vista of 7 DvD gebruiken.
Noteer ook de Bug_Check (0x000000??) de volgende keer dat je een blauw scherm (BSoD) krijgt.

Daarbij is het ook nog mogelijk dat je het Hardeschijf-type of indeling verkeerd in de BIOS hebt ingesteld.

Zet in je volgende bericht even het Merk/Model/Type/Versie van je laptop, zodat we de Gebruikershandleidingen erbij kunnen pakken. Veel vlotter...


Model: HP Pavilion dv6 Notebook pc
Processor tpe: Pentium Dual-core CPU t4200 @ 2.00GHZ
Total memory: 3072M
InsydeH20 version: F.02
Serial number:CNF90916YQ


Bug_Check :
Technische informatie (mogelijk in het engels)

****STOP: 0x0000007B (0Xf78DA63C,0XC0000034, 0X00000000,0X00000000)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat als je je handen weet te leggen op een goede Vista DVD en dan opstart vanaf DVD je probleem snel opgelost is.
Je moet geen recovery hebben en inderdaad zeker geen XP CD......


Ik heb een aantal Vista ISO-bestanden gevonden via het internet . Moet ik de ISO bestanden uitpakken en dan branden op een DVD? of kan ik het als ISO branden?
 
Ik heb een aantal Vista ISO-bestanden gevonden via het internet . Moet ik de ISO bestanden uitpakken en dan branden op een DVD? of kan ik het als ISO branden?

Ok, even rustig aan, in ieder geval met mij. ISO is een schijfbeeld, dat kan je met Nero of Roxio direct naar CD/DvD branden. Windows 7 ook. Niet uitpakken dus.

Maar toch even een vraagje tussendoor: Waar heb je die ISO vandaan?..

Ok: Je hebt een HP. HP heeft een eigen BIOS.

VOOR je van alles & nogwat gaat doen, controleer je BIOS.

Want: HP heeft zoiets als BITVERSCHUIVING.

Ik heb de Gebruikershandleiding nog niet doorgenomen, maar voor je Hardeschijf maakt het wel degelijk uit of je Windows BITVERSCHOVEN of LBA hebt geinstalleerd.

Dus doe even NIETS tot dat gecontroleerd is.

WANT:.. Volgend bericht indien noodzakelijk.
 
Vista iso haal ik van spotplanet. Helaas krijg ik nog steeds de melding boot mgr ontbreekt En wat bedoel je met windows
BItverschoven of lba? Waar vind ik die.?
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal.

probleem is opgelost.
Nadat ik de recovery cd opnieuw heb gebrand, dit keer met de laatste snelheid, kan ik nu wel booten vanaf mijn cd.
Probleem lag dus bij het wegschrijven naar de cd.
alvast bedankt voor jullie input
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan