BOOTMGR ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

moonstrike

Verenigingslid
Lid geworden
13 mei 2006
ik probeer op me vaders PC met windows XP home opnieuw te installeren dus ik heb format C gedaan via een andere computer
de hard disk weer terug in de dell dimension 3000 geedaan windows XP CD erin opgestart maar nu staat er:
BOOTMGR ontbreekt druk op CTRL-ALT-DEL om opnieuw op te starten
hij blijft in deze loop hangen is er iets met mijn windows XP aan de hand of iets anders?

groeten Moonstrike

Hoi !

Heb je de opstartvolgorde in het bios zodanig ingesteld dat de PC als eerste van de CD boot ?

Zo ja:

Je XP-CD wordt niet gezien !

Dus: heb je een originele XP-CD ?

Zo nee: is de CD wel bootable ?

Greetz,

Harry.

de Cd is gekopieerd van me buurman zijn windows xp installatie disk
en de opstart procedure is
1 DVD-rom
2 hard disk
3 Floppy

Hoi !

Als de XP-CD gewoon gekopieerd is, is ie dus NIET bootable !

Dan zul je een image moeten branden van de XP-CD, en geen kopie !

Greetz,

Harry.

BOOTMGR ontbreekt. PC (XP) starrt niet op.

Heb hetzelfde probleem als hieronder beschreven wordt, maar ik heb daarentegen wel de originele XP cd (2 zelfs!) maar het probleem blijft.....nog suggesties??

ik probeer op me vaders PC met windows XP home opnieuw te installeren dus ik heb format C gedaan via een andere computer
de hard disk weer terug in de dell dimension 3000 geedaan windows XP CD erin opgestart maar nu staat er:
BOOTMGR ontbreekt druk op CTRL-ALT-DEL om opnieuw op te starten
hij blijft in deze loop hangen is er iets met mijn windows XP aan de hand of iets anders?

groeten Moonstrike

Hoi !

Niet toevallig een floppy in de drive laten zitten, of een USB-stick ?

Boot-volgorde correct ingesteld in bios ?

Andere CD/DVD-speler geprobeerd, of in een andere PC gekeken of die er wel van wil opstarten ?

Greetz,

Harry.

Goede boot sequence, geen floppy in de drive en zoals gezegd echte windows XP cd's....Bij het opstarten geeft-ie wel aan 'Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstárten'. Daaruit maak ik op dat-ie in ieder geval het station en de cd herkent. Maar direct daarna (zelfs zonder op een toets te drukken verschijnt de volgende regel: 'bootmgr ontbreekt'.En meteen daarna weer de volgende regel: 'Druk Ctrl+Alt+Delete om opnieuw op te starten'. Dat doe ik dan, maar dan begint het hele verhaal weer van voren af aan. Kennelijk moet ik toch ergens weer die bootmgr vandaan halen.

Ben nu van plan om van de microsoftsite de XP-opstartdiskettes te downloaden en die er eerst eens in te drukken. Heb al een eerdere poging gedaan, maar bij de 2e diskette leek de boel vast te lopen.

Als je nog anddere suggestiesd hebt...graag!!!

Andere PC zal ik toruwens nog ff proberen.... ;-) Andere cd/DVD stations geprobeerd, maar dat verhielp het probleem niet...

Hoi !

Opstarten van de XP-CD, de herstel-console gebruiken, http://support.microsoft.com/kb/307654/nl.

Achter de prompt trommel je: fixmbr, gevolgd door enter.

Volg de aanwijzingen op het scherm.

Evt nog: fixboot, "enter".

Daarna exit, en als het goed is start je PC nu weer op.

Greetz,

Harry.

Hoi Harry,

heb ff die pagina van de microsoft website goed gelezen, maar om de herstelconsole te gebruiken, moet je minimaal in de setup kunnen komen. Zover kom ik al niet eens.

Volgens mij blijven de opstartdiskettes over.....van de week nog maar eens proberen ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan