BOOTMGR Ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn R

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2010
Hoi allemaal,

Ook ik heb het volgende probleem ondervonden: BOOTMGR is missing Press Ctrl+Alt+Delete to restart (bij mij staat het in het Engels).

Ik heb een laptop waar standaard Windows Vista op staat, hier heb ik Windows 7 overheen gezet. Ik heb dus geen cd-rom van windows vista maar wel van Windows 7.

Echter door een ongelukkige handeling doet mijn laptop vrijwel niets meer. Zal het even uitleggen: Programma gedowload, bleek een Trojan Horse in te zitten. Download geannuleerd en niks aan de hand. Echter toen ik wat op google wilde opzoeken werd internet eruit gegooit wegens een poging tot inbraak. Ik wou dus mijn pc leeg halen (virusscanners vonden niks) en na wat geklik bleek mijn BOOTMGR te missen.

Ik heb van alles geprobeerd: Herstellen via windows, dit is mislukt. Herstellen via de cd-schijf van Windows7. Ook niet gelukt. Via opdrachtprompt alles geprobeerd (BOOTREC, Fixboot, fixmgr etc.) Ook dit lukt niet.

Via de BIOS (F2) heb ik onder de optie Boot mijn laptop zo ingesteld:

Boot priority order:
1: Internal CD/DVD: HL-DT-SD DVDRAM..
2: IDE HDD..
3: Legacy Network Card

Systeemherstel kan geen BesturingsSysteem vinden, Via stuurprogramma's laden ook niets gevonden. Automatisch herstellen faalt. Heb geen eerder aangemaakte systeemkopie.

Als ik via de Windows 7 cd wil herstellen heb ik de volgende opties:

Opstartherstel (faalt)
Systeemherstel (faalt)
Herstellen met systeemkopie (heb geen kopie)
Windows geheugencontrole (faalt)
Opdrachtprompt (lukt ook niet)

Wie weet een oplossing? Ik ben ten einde raad..

(windows vista cd aanschaffen vind ik te makkelijk, is er geen andere optie?)

Met vriendelijke groet, Martijn.

Vreemde zaak, temeer dat je aangeeft dat je al vanalles via de prompt hebt geprobeerd. Heb je een Win7 DVD of heb je ge-upgrade via Microsoft? Dus vanaf de Win7 dvd kun je ook niet installeren?

Vreemde zaak, temeer dat je aangeeft dat je al vanalles via de prompt hebt geprobeerd. Heb je een Win7 DVD of heb je ge-upgrade via Microsoft? Dus vanaf de Win7 dvd kun je ook niet installeren?

Heb een win7 DVD. Via die kan ik hem niet installeren. Kom ik dus die foutmelding tegen. Misschien is mijn harde schijf beschadigd ofzo. Ik weet het echt niet.

Kan een optie zijn. Laptop ligt momenteel bij iemand die er "verstand van heeft". Als het hem ook niet lukt kan ik dat overwegen. Formatteren via opdrachtprompt zou dan een oplossing kunnen zijn, als dat überhaupt mogelijk is (formatteren via opdrachtprompt). Als dat niet lukt stuur ik gewoon de laptop op.

Als je EasyDCB hebt ga er adn niet mee rommelen krijg je namelijk die problemen mee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan