bootmgr ontbreekt!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gowest

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
hallo na de zoekfunctie te hebben gebruikt kwam ik wel wat tips tegen maar het lukt nog niet !
zal even uitleggen wat ik gedaan had .
pc van zoon had problemen , ik nieuwe windows 7 unatended gedownd en in de speler bootvolgorde goed gezet maar helaas hij wou steeds alleen maar de oude kappotte windows op starten.
ik dacht weet je wat schijf er uit in andere pc formateren die zooi en weer terug in de andere kast en toen kreeg ik de melding bootmgr ontbreekt.
net al een hirens boot cd gemaakt en nu die proberen maar ja als hij niet gaat lezen van de speler heb ik daar ook niks aan normaal krijg je altijd de vraag druk op toets om van cd te starten !
wie weet hier meer over .
groeten eric

ja die had ik al goed gezet in de bios !
met de hirens boot cd heb ik de harde schijf opnieuw geformateerdt maar hij pakt nu nog geen bootable windows dvd !
dus de melding bootmgr ontbreekt ben ik nu wel kwijt !
eric

Wat voor bestand heb je gedownload en hoe heb je deze op DVD gezet ?

ik heb een bootable windows dvd unatended via spotnet gedownload ( heb ik al gebruikt op andere pc en werkte goed)
nu staat de vraag in beeld : reboot and select proper boot device

@Terrabo

ik heb een bootable windows dvd unatended via spotnet gedownload

U zou zelf als moderator moeten weten welke gevaren hieraan verbonden zijn, niet enkel voor de TS maar ook voor andere internetgebruikers.

ik geloof dat ik wat verkeerds had geschreven als dat zo is excuses hiervoor!
nu even terug te komen op het probleem.
wat moet ik met de hirensboot cd doen om de pc weer zover te krijgen dat ik een bootable windows dvd kan opstarten?
groeten

pc wil niet echt meer ! na format met hirensboot cd ( select propboot device ) wat nu

ik had al eerder problemen met de pc toen gaf hij aan bootmgr ontbreekt.
nu dacht ik wat moet ik met de hirensbootcd.
toen maar via de hirens cd de computer geformateerd met de optie auto nuke ik weet niet meer presies hoe dat heette in het menu .
maar nu krijg ik de vraag :
reboot and select proper boot device or insert bootmedia in selected boot device and press a key.
bios staat goed .
moeten er perse jumpers op de dvd / harde schijf zitten die aangeeft dat dan de cd dvd master is en de schijf slave of maakt dat niet zo veel uit als in de bios de boot sequense de dvd als first boot staat .
de dvd die ik gebruik is bootable en ik heb er ook al een paar andere getest . maar helaas .
de hirens boot cd start hij wel op maar ik weet niet wat ik daar mee moet doen om de pc weer aan de praat te krijgen , zodat ik er weer win7 op kan gooien .
bvb eric

Booten met windows7 CD/DVD. Als dat niet lukt ligt het aan je dvd speler, gok ik zo.

Als je CD boot, zou DVD ook moeten booten.

@gowest, Jij hebt niets verkeerds gedaan hoor !
Betrof jou niet !!

okee ! maar nog ff wat anders probleem nog niet opgelost was al een nieuw topic gestart maar nog maar 1 reactie waar ik ook niks aan heb!
groeten

ligt niet aan de dvd of cdrom ik heb er al 5 verschillende geprobeert en ook xp maar het lijkt of dan de dvd speler helemaal nergens op reageert na het aanzetten alleen als ik de hirensboot cd er in doe gaat hij wel naar de cdrom speler en start hij wel het menu op van hirens boot cd.
eric

Ik bedoelde toch ook de speler? Als een speler wel werkt met 1 CD en niet met andere, en de BIOS staat goed ingesteld, wat kan het dan nog meer zijn? Afgezien van een kapot moederbord/bios natuurlijk.

Heb je eventueel een andere computer waar je de speler in kan testen? anders kun je ook nog de harddisk van deze computer in de andere computer schroeven en via de andere computer er eerst windows op installeren.

zo ik had weer even tijd en even de dvd speler veranderd en ook de volgorde hoe ze op de ide kabel zaten nu staat de harde schijf als eerste op de kabel aangesloten en daarna de dvd speler en wat denk je ja hoor hij gaat nu gelijk windows instaleren lag dus ook aan de dvd speler !
bedankt in iedergeval voor het meedenken .
ik ga nu maar ff afwachten of de pc goed word geinstaleerd
groeten eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan