bootmgr ontbreekt

• Onderwerp starter Onderwerp starter mabi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mabi

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2014
hoi allemaal,

ik heb een pc probleem. hopelijk kan iemand mij hier me helpen.

Als ik mijn pc opstart krijg ik steeds de bericht: bootmgr ontbreekt.
heb de hele dag op internet gekeken wat ik er aan kan doen. hirens cd gedownload and windows 7 . hirens start op maar is zo moeilijk te begrijpen. ik weet bijna niks van computers.

kan iemand mij aub helpen.

ik heb xp en een recovery disk gedownload. krijg steeds een bericht": attempting boot from cd rom. druk op een toets als u de computer vanaf cd of dvd wil opstarten......... bootmgr ontbreekt..

dan start deze dus niet op vanaf de cd maar vanaf de harde schijf. weet je zeker dat je wel op een toets druk? zo ja, is de de recovery disk wel goed?

ok. ik zit nu in windows maar kan de pc niet herstellen..

opstartherstel lukt niet.. deze computer kan niet automatisch worden hersteld.
systeemherstel: u moet opgeven welke installatie van windows u wilt terugzetten als u systeemherstel wilt gebruiken. start de computer opnieuw op, selecteer een besturingssysteem en selecteer systeemherstel .

herstellen met systeeminstallatiekopie kan ook niet..

cmd staat er ook bij.. weet niet meer wat ik moet doen. niks lukt

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij.nl

Heb je vraag even naar de besturingssysteem xp sectie verplaatst hoort hij beter thuis dan in bios. Succes met je vraag.

Laatst bewerkt:
als je vanaf de CD bent opgestart en het stappenplan volgt, komt je uiteindelijk bij het volgende scherm uit:

http://cdn.howtogeek.com/wp-content/uploads/2008/02/image19.png

kies voor startup repair, als dat niet werkt kun je system restore doen. maar dan heb je kans dat bepaalde bestanden of documenten verloren gaan. advies is om dan eerst je gegevens te back-uppen. bij startup repair is dat niet het geval.

beide lukt niet :(

Laatst bewerkt door een moderator:
waar loopt het fout en waarom lukt het dan niet?

kan het misschien zijn dat je de verkeerde cd hebt gedownload? windows xp starter, basic, professional etc.

probleem bootmgr is opgelost door xp prof opnieuw te installeren. maar nu heb ik een andere probleem :(

ik heb geen lan verbinding of wireless. via apparaat beheer staat ??? in geel

ik moet denk ik drivers installeren maar weet niet welke

Ligt eraan welke netwerkkaart/chip je aan boord hebt, meestal afhankelijk van het merk/type pc en dan de drivers ophalen bij de fabrikant v.d. pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan