Bootmgr, startup repair allerlei problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peer385114

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2009
Goedendag allen,

Ik had op mijn computer 2 besturingssystemen.
Eerst stond windows XP erop en daarna heb ik windows 7 erop gezet.
Werkte allemaal prima tot ik besloot de windows xp partitie leeg te gooien omdat ik meer ruimte nodig had.

Na het verwijderen kreeg ik de melding bootmgr is missing.

toen heb ik de Windows 7 x64 cd erin gedaan en gekozen voor repair your computer.

Het eerste probleem : de repair kan mijn schijf niet zien/ Geinstalleerde OS.
2e probleem: als ik toch op volgende druk naar de command prompt ga kan ik wel mijn 2 overige partities zien maar niet de partitie waar windows 7 opstaat. Dus D: en E: zijn C: en D: terwijl de originele C: waar windows 7 opstaat niet te zien is terwijl hij er wel degelijk op staat.

Ik heb al harde schijf diagnostics gedaan maar de schijf was in orde.
Kan via de mini windows xp op de hiren's boot cd alles gewoon zien.

Ik ben hier al enkele dagen mee bezig en ik hoop dat ik geholpen kan worden.

Harde schijf: Samsung HD103UJ 1 TB

B.v.d.

oplossing:S

heb ooit een daar op lijkend probleem gehad:
dat hij een melding gaf dat bootmgr was compressed.

ik had maar een oplossing gevonden:
overnieuw installeren.
wel formateren.
anders installeert hij hem wel.
maar installeert hij bootmgr niet.
dus:
schijf (vaste harde schijf) formateren.
en windows 7 er op zetten.
als je wil kun je vantevoren ook nog met een live cd een back-up maken van je belankrijke documenten.

Ik ben er ondertussen ook bijna van overtuigd dat ik hem opnieuw zal moeten installeren.
Probleem is ik heb ongeveer 700 gb aan belangrijke documenten dus een dvdtje zit er niet echt in.

Als iemand nog een andere oplossing heeft hoor ik het graag en zo niet wordt het maar een nieuwe install.

bedankt voor de moeite :)

neeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik bedoel;
DOWNLOAD EEN LIVE CD.
VAN BIJV.:
XP.
EN DAN BOOTE VAN XP CD
DAARMEE KAN JE XP OPSTARTE VANAF CD.(XP STAAT DAN DUS OP CD)
EN DAN KUN JE ALLERLIJ BELANGRIJKE BESTANDEN OVERZETTEN NAAR BIJ. EEN ANDERE HARDESCHIJF
.:shocked:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zat te denken..

Is het geen optie om de bootmgr van een cd te kopieren?
ik heb met tools nog geprobeerd de mbr te fixen maar dat mocht helaas niet baten.

Nee!!!!!!!!!!!!!

als je dat doet start je pc waarschijnlijk helemaal niet meer op!
ik zou gewoon doen wat ik je heb aangeraden

@ daniel518,

Het is niet nodig een vrijwel compleet bericht in hoofdletters te typen. Zeker niet als je een probleem markeerd als "lijkend probleem en dat is het niet. "Bootmgr is compressed" is wat anders dan "Bootmgr is missing". In het eerste geval is het bestand nog aanwezig in het tweede geval is het compleet weg.

@ Peer385114,

Heb je met commandprompt het volgende commando geprobeerd?

bootrec /fixboot

Nog een mogelijkheid is, dat je de 100MB partitie, die Windows 7 nodig heeft hebt verwijderd. Ik kan dat niet uit je bericht opmaken.

Ik heb de bootrec /fixboot wel geprobeerd maar krijg dan gelijk melding acces denied.
Verder ben ik nooit geen 100mb partitie tegengekomen.

vraag me trouwens af of het wel zin heeft om de bootrec uit te voeren. de repair disk ziet mijn C: partitie niet. alleen de D: en daar staat nou net niet de installatie op :(!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan