bootmgr

Status
Niet open voor verdere reacties.

boris 555

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2001
ik lees een hoop over het probleem van een harde schijf met een vermiste bootmgr ,dat zou door vista komen dat die ontbreekt,ik heb een schijf van iemand die alleen maar xp erop had ,hij schijf geformatteerde zijn schijf een keer en die geeft nu ook ''geen bootmgr aan ,ik heb alles al uitgeprobeer om te installeren ,maar kom niet meer verder ,zelfs met een opstart dikette -win vista cd -xp cd ,niks wat hij wil pakken .is er toch nog een mogelijkheid!! het is dus een geformatteerde schijf 360 gig.alvast bedankt.

Heb je al de recovery console geprobeerd van de Xp of vista CD ?

Fixboot en Fixmbr ?

Mvg,

wat ik er ook instop (diskette) (xp cd) -(vista0 !alles start heel even op en dan komt ineens die melding weer ...mist bootmgr .normaal zou ik met fdisk nog iets kunnen doen maar ook die diskette pakt ie niet op .ik stel het iedere keer in de bios in waarvan hij op moet starten maar helaas.

Dus je kan wel in de bios komen en instellen dat hij eerst moet opstarten vanaf de CD.

Maar je kan niet opstarten via de CD omdat hij van te voren al de Foutmelding geeft ??

in de bios zet ik opstarten op cd ! dan start hij op 2sec en laat gelijk die melding zien ,ook als ik een diskette erin ....en als ik een vista dvd erin doe .bij allemaal ,gelijk na het opstarten al die melding in beeld.

Save je de instellingen van de bios wel(F10) bij 't verlaten van de bios?
Als hij als foutmelding geeft dat hij de bootmgr niet vind start hij volgens mij niet van de cd-rom op!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan