Bootmgr

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stevenurk94

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2011
Hallo allemaal,

Ik zeg dit erbij ik heb weinig kennis van een computers!

Ik heb een probleempje met mijn laptop. Ik heb een Acer Aspire 7520g, er stond Windows vista op maar ik heb Windows 7 eroverheen geïnstalleerd. Toen ik mijn usb stick eruit haalde en mijn laptop opstarte kreeg ik een scherm van kan bootmgr niet vinden. Wat moet ik doen???

je kunt van deze site: http://neosmart.net/blog/2009/window...-repair-discs/ de x86 recovery disc downloaden, deze branden en vervolgens in de laptop stoppen + de laptop opnieuw opstarten. Zorg dat de laptop vanaf de cd opstart (door bijvoorbeeld in de bios of het opstartmenu de dvd speler bovenaan te zetten).

Tijdens het opstarten zal hij vervolgens proberen het opstartbestand van windows te herstellen. Dit kunt u afwachten of annuleren, als u dit annuleert krijgt u op een gegeven moment een lijstje te zijn van mogelijkheden (waaronder bijvoorbeeld opstartherstel maar ook een command-regel opdracht ingeven, hierbij ziet u een logootje van een zwart schermpje), Als u de command prompt (dat zwarte logootje dus) aanklikt kunt u zelf codes invoeren, voer het volgende in:

X: <druk op enter>
bootrec.exe /fixboot <druk op enter>
bootrec.exe /fixmbr <druk op enter>
exit <druk op enter>

dit zou tenminste de boot van windows 7 moeten fixen, als je die van vista wilt moet je even googlen op recovery disc windows vista en dan de eerste link van neosmart pakken

als je schijf is geformatteerd heb je er niks opstaan en is het logisch dat je bootmgr niks vindt, dus dan moet je windows opnieuw erop knallen

Ja maar er staan geen drivers op van het moederbord, installeer cd van windows 7 erin doe of usb stick, dan kan hij niks opstarten?? omdat hij die drivers mist!

Ik kan de schijf als externe harde schijf op mijn andere laptop aansluiten. Maar kan ik er dan via mijn andere laptop windows 7 op de externe harde schijf installeren??????????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan