Bootskin

Status
Niet open voor verdere reacties.

royduin

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2006
Hallo,

ik weet dat er van Wincustomize een programma is: BootSkin, maar wat doet dat programma? welke bestanden past hij aan?
Wat moet ik allemaal doen om handmatig mijn bootskin aan te passen?

Roy

Hallo Roy,

Stardock BootSkin is een programma waarmee je het standaard opstartscherm van Windows kunt vervangen door een ander scherm.
--------------------------------------------------------------------------------

Dit programma werkt alleen onder XP en onder Windows 2000. Er zijn meer programma's waarmee dit mogelijk is, maar Bootskin doet dit op een veilige manier waarbij er geen veranderingen worden aangebracht in het hart van het besturingssysteem.

Je loopt dus niet het gevaar dat je systeem niet meer opstart als er een bestand verminkt raakt of na het installeren van een service pack. Ook zijn de opstartschermen van Bootskin met zo'n 20K aanmerkelijk kleiner dan die van soortgelijke programma's.

Weg dus met dat saaie Windows-logo bij het opstarten van XP. Er zijn honderden alternatieve opstartschermen te downloaden bij skin-sites zoals WinCustomize.com en Skinbase.org.

Handmatig zal ik het niet weten, misschien kun je dit programma een keer downloaden en gebruiken om te kijken of het iets is. Je kunt altijd je standaard windows bootskin terugzetten met deze software

Gr. Sjors

Laatst bewerkt:
Wincustomize een programma is: BootSkin

Dat programma kende ik dus al ;)
Ik ben juist op zoek naar een manier zodat ik dat niet hoef te gebruiken!
Iemand enig idee?

Roy

Lekker belangrijk, dat ding zie je nauwelijks :rolleyes: , maare, zoek eens naar ntoskrnl.exe.

Of kijk hier eens.

Misschien als je een hele trage pc hebt wel :confused:

Mensen met trage pc's willen massaal een nieuwe bootskin!

Nee, ik wil een aplicatie maken die je bootskin kan veranderen. Daarvoor moet ik eerst weten hoe je het zonder dat programma moet doen ;)

Nu heb ik wel een klein probleempje, hoe kan ik zo'n resource openen en de bitmap veranderen.. (met VB6)

Roy

Oh! Dan weet ik het verder ook niet . . . Wens je wel veel succes! laat me even iets weten als het klaar is ben wel benieuwd

Ik heb al veel software gemaakt, maar dit word denk ik de moeilijkste, volgens mij moet ik wat API's gebruiken..
Als hij klaar is komt hij op me website: www.helpmij.nlDus kijk over een maand daar maar op of ik hem al af heb :p

Roy

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan