bootvirus????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi

exception information

system information
windows, minor version:10 build 67766446
cpu vendor code:
cpu version:
cpu amd feature code:

module 1
msrating.dll

Ik hoop dat je hier wat mee kan.
Wat ik bedoelde met de bijlage was dat als ik hem bewaar ik zelf meteen al een rood kruisje zie. Dus de bijlage komt geeneens mee met het geplaatste bericht.

Groetjes,
 
Hm, dit is vreemd, want volgens mij hoort msrating.dll niet bij de nieuwste internet explorer, maar bij een oudere versie van internet explorer en je had gezegd dat je de nieuwste internet explorer geinstalleerd had.

Kun je msrating.dll even opzoeken en op je harde schijf en die verwijderen?

Hij zit in C:\windows\system.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Saldos.

Sorry dat het zo lang geduurd heeft voor ik weer reageerde, ik hoop dat je nog steeds meeleest.

Ik heb het bestand verwijderd, het helpt alleen helemaal niet. Wel heb ik nu soms dat mijn verbinding tijdens het internetten wegvalt. Ik moet dan weer opnieuw verbinding maken. Dit gebeurd gelukkig niet zo vaak. Komt dit omdat ik dat ene bestand verwijderd heb?

Groeten,
 
Zie hier:
 

Bijlagen

  • msrating.zip
    66,2 KB · Weergaven: 12
Geplaatst door plotter
Hoi Saldos.
Sorry dat het zo lang geduurd heeft voor ik weer reageerde, ik hoop dat je nog steeds meeleest.
Ik heb het bestand verwijderd, het helpt alleen helemaal niet. Wel heb ik nu soms dat mijn verbinding tijdens het internetten wegvalt. Ik moet dan weer opnieuw verbinding maken. Dit gebeurd gelukkig niet zo vaak. Komt dit omdat ik dat ene bestand verwijderd heb?
Groeten,

nee plotter. Dat heeft er niets mee te maken. Maar in mijn vorig bericht heb ik hem er weer voor je ingezet voor alle zekerheid zodat je hem weer terug kunt plaatsen.


Ik denk dat je misschien de content advisor (rating) gebruikt. Zet die eens even uit en kijk dan of je probleem opgelost is.
Dit doe je zo: ga naar de configuratiescherm-internet opties-content-en zet de content advisor uit (disable)-toepassen-ok.
 
Geplaatst door saldos


nee plotter. Dat heeft er niets mee te maken. Maar in mijn vorig bericht heb ik hem er weer voor je ingezet voor alle zekerheid zodat je hem weer terug kunt plaatsen.


Ik denk dat je misschien de content advisor (rating) gebruikt. Zet die eens even uit en kijk dan of je probleem opgelost is.
Dit doe je zo: ga naar de configuratiescherm-internet opties-content-en zet de content advisor uit (disable)-toepassen-ok.

Hoi.

Is dit hetzelfde als internet restricties? Zo ja, deze is al uitgeschakeld, ik kan het niet eens inschakelen.

Groetjes,
 
Hoi Saldos.

Ik heb IE opnieuw geïnstalleerd via de link die jij gaf.
Het probleem blijft echter.
Bv op deze site http://www.alhs.nl/ als ik daar op een van de menu knoppen klik(aan de linker kant) krijg ik de explorer fout waar wij het nu steeds over hebben.

Groetjes,
 
Kun je even een uitgebreide scandisk (schijfcontrole) uitvoeren?
 
Hoi.

Zal ik even doen, wordt wel vannacht want duurt nogal lang. Ik neem aan in veilige modus?

Groetjes,
 
Geplaatst door plotter
Hoi.

Zal ik even doen, wordt wel vannacht want duurt nogal lang. Ik neem aan in veilige modus?

Groetjes,

ah even vergeten te zeggen: je moet dit in de veilige modus doen. Als het goed is, dan ben je in 1 uurtje klaar ongeveer als je het in de veilige modus doet.
 
Hoi.

Bij mij doet uitgebreide scandisk er bijna 5 uur over, in veilige modus. Er zijn geen fouten aangetroffen op mijn systeem. Verder nog ideeën?

Groetjes,
 
Download daarvoor spybots vanaf hier:

http://beam.to/spybotsd

En download de laatste definities en verwijder alles wat het vind.

1. Zet je firewall uit en kijk dan of je probleem opgelost is. Zo ja, dan moet je je firewall ff anders configureren, of anders helemaal verwijderen en in de standaard instellingen houden.

2. Ga naar Internet Explorer-extra-internet opties-klik op cookies verwijderen-ok. Klik daarna op bestanden verwijderen-alle offline items verwijderen vink je ook aan-ok. Klik daarna op dezelfde tabblad: instellingen-bestanden weergeven en verwijder alles wat daarin staat-ok-ok.

3. Als dit niet helpt, dan moet je dit doen: (Let op: doe dit alleen als je Windows 98/ME hebt) :

Je gaat naar start-uitvoeren en typt regedit bij openen, dan op ok.

Daarna ga je naar Hkey local machine, klikt op het plusje en dan wordt het een minnetje. Je doet hetzelfde met:system-current control set-services, daar heb je een map die winsock2 heet(let op:verwijder alleen de winsock2 en niet de winsock!). Daar klik je op en markeert hem, en die verwijder je d.m.v. "delete".
Daarna ga je naar start-instellingen-configuratiescherm-netwerk. Je verwijderd daar TCP/IP van je netwerk kaart.
daarna klik je op toevoegen, dan komt een ander schermpje die protocol heet, dan weer "toevoegen"klikken.
Dan krijg je een ander scherm:Aan de linkerkant kies je voor microsoft(klik) en aan de rechterkant kies je voor TCP/IP(klik). je klikt op OK en daarna weer op OK en dan zegt de computer: de instellingen zijn pas van kracht als je je computer opstart> restart je computer


4. Als dat niet helpt, start-instellingen-configuratiescherm-netwerk en verwijder alles wat daarin staat. Laat alleen client voor microsoft netwerken daain staan -ok -ok en restart de pc. Je krijgt dan een wizzard. Volg de wizzard en installeer je netwerkkaart weer opnieuw en restart de pc weer opnieuw.

5. Als dat niet helpt ga dan naar Start-uitvoeren- type regsvr32 urlmon.dll, en klik ok.

6. Leeg de temp map die in c:\windows zit.

7. Ga ook naar start-uitvoeren-type msconfig-ok-opstarten.

8. Vink daarin alles uit behalve je virus scanner, je firewall, systray en scandisk-toepassen-ok en restart de pc.

9. installeer de belangrijke updates vanaf www.windowsupdate.com

Kijk nu of je probleem opgelost is.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het geholpen heeft, maar als dat allemaal niet helpt, dan moet je dit doen:

Kopieer dit onderstaande en plak het in en kladblok (notepad) en sla het op noem het dll.reg
Dubbel klik erop nu. Er wordt gevraagd of je dit aan je register wilt toevoegen. Dan moet je "ja zeggen.
Zoek nu alle msrating.dll bestanden die op je pc zitten. Rechts klik ze en kies dan voor "unregister" en daarna voor "register". Restart de pc en kijk of je probleem dan opgelost is.

Hetgeen dat je moet kopieren is dit:





REGEDIT4

; ==========
; .DLL files
; ==========

[HKEY_CLASSES_ROOT\.dll]
"Content Type"="application/x-msdownload"
@="dllfile"

[HKEY_CLASSES_ROOT\dllfile]
@="Application Extension"

[HKEY_CLASSES_ROOT\dllfile\Shell\Register\command]
@="regsvr32.exe \"%1\""

[HKEY_CLASSES_ROOT\dllfile\Shell\UnRegister\command]
@="regsvr32.exe /u \"%1\""

; ==========
; .OCX files
; ==========

[HKEY_CLASSES_ROOT\.ocx]
@="ocxfile"

[HKEY_CLASSES_ROOT\ocxfile]
@="OCX"

[HKEY_CLASSES_ROOT\ocxfile\Shell\Register\command]
@="regsvr32.exe \"%1\""

[HKEY_CLASSES_ROOT\ocxfile\Shell\UnRegister\command]
@="regsvr32.exe /u \"%1\""
 
Laatst bewerkt:
Hoi Saldos.

Zo was er even een paar dagen tussen uit:)

Ik heb alles gedaan wat jij in je 2 laatste posten had geschreven. Het heeft allemaal niets geholpen.
Is het misschien maar gewoon beter om te formateren want jij steekt hier veel tijd in (waarvoor bedankt) maar echt lukken wil het niet.

Ik hoor wel van je of je nog iets weet en anders gewoon
format c:\

Groetjes,
 
Weet je wat het probleem is platter met dit soort foutmeldingen ? Dat is dat Microsoft er ook erg weinig ervan af weet. Dat zis ook de reden dat die foutmeldingen naar Microsoft gestuurd worden.

Je kunt hem wel formatteren. Daarmee los je natuurlijk alles op.
 
Hoi.

Oké Saldos. Heel erg bedankt voor je hulp. Jammer dat het niet gelukt is.

Groeten,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan