Border probleempje en transparante pngtjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcfixer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Hoi,

Link: http://www.jongerenweb.com/admin/

Het plaatje links boven is een png en behoort niet zichtbaar te zijn, dus transparant. Ik weet dat IE nog steeds wat probs heeft png weer te geven maar is dit er 1 van?

Dan de 2 "borders" van de infobalk met sessie informatie... Die borders zijn eigenlijk helemaal geen borders maar tabelletjes met een hoogte van 1 pixel. Alleen mozilla/opera/netscape maakt er weer iets heel anders van :S. Die gaat de boel weer vergroten waardoor het geen normale border meer is... In de stylesheet heb ik height: 1px; gezet en ook nog eens bij de eigenschappen van de rij heb ik aangegeven dat hij 1 pixel hoog moet zijn. Maar naar beide luisteren ze niet... Wie weet hoe dit komt en heeft er een oplossing voor?

Groet PcFixer

Ik doe het zo altijd met de border:

table
{
border-color: #000000;
border-style : solid;
border-top-width : 1px;
border-right-width : 1px;
border-bottom-width : 1px;
border-left-width : 1px;
padding-left : 2px;
padding-right :2px;
padding-top : 2px;
padding-bottom : 2px;
}

waarom zou je uberhaupt .png's gebruiken?
Gif is een heel wat gangbaarder formaat, en daar zijn in ieder geval geen problemen mee..... :)

Geplaatst door Xcalibur
waarom zou je uberhaupt .png's gebruiken?
Gif is een heel wat gangbaarder formaat, en daar zijn in ieder geval geen problemen mee..... :)

PNG heeft de 2 geweldige voordelen dat het én kleiner is dan gif (mits op de juiste manier opgeslagen) én er geen kwaliteitsverlies optreedt wat bij een gif wel gebeurd als er een kleur in voor komt anders dan de andere 256 in het hoogste pallet.
Bovendien heeft een png meer opties als het gaat om transparantie en alpha blending.

bravoman> Nee, netscape inderdaad niet. Dit komt omdat opera/netscape/mozilla allemaal werken op de Gecko engine en die heeft daar geen problemen mee, IE zoals zo vaak wel... Zelfs in versie 6 met SP1 niet :(

Geplaatst door chrisgeerdink
Ik doe het zo altijd met de border:

table
{
border-color: #000000;
border-style : solid;
border-top-width : 1px;
border-right-width : 1px;
border-bottom-width : 1px;
border-left-width : 1px;
padding-left : 2px;
padding-right :2px;
padding-top : 2px;
padding-bottom : 2px;
}

Het gaat hier eigenlijk niet om een echte border. Immers, het is een simpele rij met een hoogte van 1 en een bg color zwart waardoor hij zo dun is als een border. Rustig maar, als het anders kon had ik het echt wel anders gedaan alleen ik zag geen andere mogelijkheid.

De code is theoretisch goed, want IE heeft er geen problemen mee. Echter opera/mozilla/netscape hebben allemaal hetzelfde probleem: de rij (border) wordt om onverklaarbare reden(en?) enorm uitgerekt en bovendien zijn ze niet eens even groot van formaat (de bovenste ook nog eens groter/dikker)..

Dit is idd een IE bug (it's not a bug, it's a feature...) en je kan er helaas niets tegen doen.

Je zou de browser op kunnen vragen en aan de hand daarvan een png of een gif/jpg laten zien...

t.

Geplaatst door teacher
Dit is idd een IE bug (it's not a bug, it's a feature...) en je kan er helaas niets tegen doen.

Je zou de browser op kunnen vragen en aan de hand daarvan een png of een gif/jpg laten zien...

t.

Hmmm... Ok. En het andere probleem? Daar een oplossing voor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan