border radius

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwindev

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2013
Hallo,

graag zou ik deze code in mijn website willen zetten:

-webkit-border-radius: 20px;
-moz-border-radius: 20px;
border-radius: 20px;

Zo krijg ik mooie afgeronde hoeken.

Hoe kan ik deze toepassen in een table zonder css code ?

Hoi Erwindev,
Ik denk dat je dan voor alle <td>'s (tabelcellen) die opdrachten als "inline css" moet meegeven:
HTML:
...
<tr>
    <td style="-webkit-border-radius: 20px; -moz-border-radius: 20px; border-radius: 20px;">eerste cel van eerste rij</td>
    <td style="-webkit-border-radius: 20px; -moz-border-radius: 20px; border-radius: 20px;">tweede cel van eerste rij</td>
    <td style="-webkit-border-radius: 20px; -moz-border-radius: 20px; border-radius: 20px;">derde cel van eerste rij</td>
</tr>
<tr>
    <td style="-webkit-border-radius: 20px; -moz-border-radius: 20px; border-radius: 20px;">eerste cel van tweede rij</td>
    <td style="-webkit-border-radius: 20px; -moz-border-radius: 20px; border-radius: 20px;">tweede cel van tweede rij</td>
    <td style="-webkit-border-radius: 20px; -moz-border-radius: 20px; border-radius: 20px;">derde cel van tweede rij</td>
</tr>
... enz.
Nu hebben de recentere versies van Chrome en Safari (webkit-renderingmachine) en Firefox (mozilla-renderingmachine) al zonder meer ondersteuning voor de css3-eigenschap border-radius (zie hier), dus je kan ook met alleen style="border-radius: 20px" volstaan.
  • Opera ondersteunt ook border-radius, dat gaat ook goed.
  • Internet Explorer 9 doet het ook, maar IE8 niet: die blijft rechthoekig.
  • Wil je IE8 ook voorzien van ronde hoeken, dan kan je bv. CSS3-PIE gebruiken.
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Ja de reden daar voor is omdat het een website is van 4500 regel code die bestaat uit php,html en css. Er hangen allemaal dingen samen in deze website en er moeten veel vertalingen uit de database komen dus wanneer ik 1 ding verander gaat het direct over meerdere dingen.

Mij is gevraagd om de website wat te verbeteren (niet mijn site)

vandaar :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan