border schaduw effecten

• Onderwerp starter Onderwerp starter cako
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cako

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2009
hallo allemaal,

ik ben bezig met het bouwen van een website en ik had een vraagje. ik wou graag schaduw om mijn divje heen ik heb het geprobeerd met 1px border en al de functies die verschenen in dreamweaver en het is niet gelukt. hier een voorbeeld http://www.krtechniek.nl/ zo wou ik mijn divje er ook uit laten zien. schaduw omtrek. heeft iemand hier meer verstand van?

alvast bedankt!

mogelijkheden - mogelijkheden .....

Hoi cako,
Schaduwrandjes zijn nu jammer genoeg ook weer niet zo heel eenvoudig.
  • De voorbeelden met het css-shadowfilter van hupergurl.com werken alleen bij Internet Exporer, en niet bij Firefox, Opera, Safari en andere browsers. Die laten de schaduw dan gewoon weg.
Wil je een schaduwomtrek die er in alle browsers hetzelfde uit ziet, dan zie ik verschillende mogelijkheden:
  • Je verpakt je <div>'je in een serie andere div'jes, die steeds een (aflopende) andere grijstint hebben. Dat kan met alleen html en css. Een voorbeeldje staat hier.
  • Wil je ronde hoekjes erbij, net zoals op krtechniek.nl, dan zal je je moeten verdiepen in de css-techniek van het maken en positioneren van hoekjes en randjes. Dat werkt met html, css, en (inderdaad) met een paar (kleine) afbeeldingen. Een artikel erover staat hier, voorbeelden staan hier. Hiermee zou je een heel eind moeten kunnen komen.
  • Een variant is met een half-transparante slagschaduw; voorbeeldje is hier.
  • Er zijn ook nog oplossingen met gebruik van javascript; die ken ik niet zo goed, maar Google geeft hier aardig wat ingangen.
Succes!
CSS-hunter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan