Bose 321 systeem foute indeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ria9876

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2015
Wie kan me helpen , ik heb een Bose 321 systeem , en als ik een dvd wil kijken, dan komt er te staan foute indeling!! Het zijn de originele dvd , die ik heb

Mogelijk verkeerde dvd regio-instelling in de bose? Als ik ervan uit mag gaan dat de dvd's Europees zijn...

Tijs.

Let erop dat je niet gaat *verknallen* met die regio-instelling. Die kun je max. 5 keer wijzigen dacht ik. En dan kan dat niet meer dan 5 keer! Wordt namelijk opgeslagen in de firmware en kun je zelf niet verwijderen!

Ik vermoed zelf ook regio-instelling:).

Controle op de juiste regiocode
De regiocodenummers van een dvd-speler en een dvd-disk moeten hetzelfde zijn om een dvd te kunnen afspelen in de speler. Deze nummers hangen af van het land waar de speler en de dvd zijn verkocht. Het 3•2•1 home entertainmentsysteem heeft een regiocode die overeen dient te komen met de dvd’s. De gebruiker kan de regiocode van het 3•2•1 home entertain- mentsysteem niet wijzigen. Het systeem moet daarom worden gekocht in de regio waarin het wordt gebruikt.
Controleer het regiocodenummer op de doos van uw 3•2•1 home entertainment-systeem of op de onderkant van het mediacenter dat in de doos wordt geleverd. Zorg er vervolgens voor dat u dvd's kiest met hetzelfde regionummer op het label van de dvd of het voorpaneel.
Op een dvd in Regio 1 moet bijvoorbeeld de volgende afbeelding staan:

Ik kan het dus niet veranderen! Maar hij heeft het wel ooit gedaan, maar de laatste tijd niet meer

Mogelijk de lens van de speler smerig?
Nu het hoogstwaarschijnlijk niet de dvd regio-instelling is....

Tijs.

Vandaag een dvd lens reiniger gehaald, maar als ik de dvd erin doe verschijnt er foute indeling!
Dus daar kan ik niks mee

Je bedoelt zeker een cd/dvd met borsteltjes etc. erop?
Ik bedoelde dat je het apparaat uit elkaar haalt en de lensje(s) met pure alcohol (verkrijgbaar bij drogist, ong. 3 euro) en wattenstaafje schoonmaakt, niet zo'n schoonmaak cd/dvd.

Hoe zit het (voordat je wat gaat schoonmaken) met DVD's die niet origineel zijn? Worden die wel (goed) gelezen?

Tijs.

Dan lijkt het me niet zinvol/nodig om de lensjes te gaan cleanen.

Overigens heb ik dan geen tips meer. Hopelijk weet iemand anders nog iets, of anders even kijken of bellen met de servicedesk
Maandag - vrijdag: 9.00 - 18.00
Gratis nummer:
0800 2673888
je verder helpt met je vraag.

Zover ik kan zien hebben we namelijk de stappen van de probleemoplossing al gezet/gedaan:
Dvd of cd wordt niet afgespeeld
• Kijk of het afspeelsymbool oplicht op het display.
• Wacht een paar seconden voordat u op Play drukt, nadat u op de knop CD/DVD hebt gedrukt.
• Doe de disk met de bedrukte zijde naar boven in de lade.
• Haal de disk eruit en laad hem opnieuw.
• Misschien zit er vuil of stof op de disk. Maak de disk schoon. Zie “Disks schoonmaken” op pagina 44.
• Misschien is de disk beschadigd. Probeer een andere disk.
• Zorg ervoor dat de regiocodes voor de dvd en de dvd-speler overeenkomen.

Tijs.

Oke Tijs , bedankt voor het meedenken ! Ik laat er wel een keer iemand naar kijken, want zoveel verstand heb ik er ook niet van!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan