bot maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmeulink

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2010
Goedendag
ik wil graag een bot schrijven voor text-based games zoals crimes enzo
maar weet niet hoe en waar en met wat ik moet beginnen

weet iemand misschien iets van een tutorial of een beetje uitleg

en waarin moet dit geschreven zijn? ik ken aardig visual basic

ik wil het namelijk gebruiken voor bijvoorbeeld credits uit geven op engelse spellen enz

Laatst bewerkt:
Tutorials zul je niet snel vinden. Ten tweede zal met VB weinig te doen zijn. Ik neem nu An dT je de bot voor het MSN protocol wilt schrijven en dat deze 24/7 online moet zijn. In dat geval lijkt het me eerder dT je naar c++ moet gaan kijken.

Documentatie over het msn protocol kun je op verschillende plekken vinden. Bijvoorbeeld op Google. Even zoeken naar MSNP13 protocol doet wonderen. Het MSNP9 protocol werkt inmiddels niet meer kan ik je vertellen dus als je op zoek gaat naar docu's moet je MSNP9 zoveel mogelijk proberen te "ontwijken". Het MSNP8 protocol en de protcollen MSNP10 t/m MSNP18 zijn echter nog steeds actief. De server voor MSNP draait op messenger.hotmail.com. Poort 1863. Verbindingen zijn gelukkig plaintext en gaan via TCP.

Ik kan je meer informatie geven aangezien ik zelf een msn client ontwikkel en daarbij veel van het MSNP13 protocol weet, maar dat doe ik niet nu. Nogal laat en typt verrot op iPhone ;-) Laat dus maar weten of je nog meer informatie moet hebben.

Met vriendelijke groeten,
R. de Vriez

Laatst bewerkt:
Dat soort bots zijn illegaal... daar mogen wij niet mee helpen.

oké begrijp ik

maar jullie kunnen wel zegen in wat het geschreven word toch?

bots worden in van alles geschreven, c,c++,java, phyton, perl, ruby php enz. er is niet een taal voor een taak het is gewoon waar je je het meest in thuis voelt(geen VB dat is gewoon een veredelde basic).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan