bottleneck

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivo28

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2004
Hoi allemaal, ik denk erover om mijn systeem up te daten met:

AMD 2800 of 3000
2 x 512 MD DDR400
ATI radeon 9600 pro.

Welk moederbord kan ik hier het beste bij gebruiken? Deze moet geschikt zijn om de 2 x 512 MB maximaal te kunnen gebruiken.

En zal ik nog de hardeschijf vervangen? De mijne is 30 GB van 3 jaar oud. Kan dit een bottleneck zijn op dit nieuwe sysyteem?

Alvast bedankt!

Groet, Ivo.

30gb zal je slecht aan kunnen komen,en 40 of meergb is maar net of je bios dat aan kan.

vanschagen snap ik niet helemaal maar ja....

Die 30 gb kan wel maar ik denk dat je ten 1e die schijf nog wel aardig snel vol zal hebben met zo'n systeempje, en ten 2e heb je tegenwoordig weer snellere schijfen met 8mb cache en die dingen.

en voor dat mobo zal je denk ik toch echt ff zelf moeten gaan zoeken want als er hier 4-5 merken en types worden genoemd weet je nog niet wat je wil want ieder is meestal tevreden over zijn eigen troep :cool:

gewoon ff in verdiepen en kijken bij wat voor prijzen je graag wil gaan zitten:thumb:

denk wel dat een mobo met dual channel wel iets voor je is als je 2x 512 mb wil plaatsen.

Dual channel is iets van Intel dus daar heb je niks aan met een AMD (behalve de nieuwe sockets maar ik gok dat je het over een XP hebt). Als je voor budget gaat (Wat prima is tenzij je waarde hecht aan veel extra's en overklokmogelijkheden) kun je goed een ASRock nemen, verder maakt het weinig uit wat je kiest en hangt het af van welke extra's je wil en hoeveel geld je eraan wil uitgeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan