Bottleneck?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vermin

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Hoi, ik wil graag een nieuwe graka kopen, maar ik wil wat weten over bottlenecks. Mijn processor heeft een erg lage FSB, en ik weet niet of dat mijn graka zou kunnen bottlenecken. Ik weet wel dat een te laag aantal Hertz dat kan, maar dat is erg logisch.

Ik heb een Celeron D. Hij draait voor zijn soort lekker flotjes (3,46GHz) en de FSB is 533MHz.

Kan dus mijn FSB een goede graka bottlenecken?

Met een goede graka bedoel ik alles waar een getal tussen de 6 en de 9 in zit (Radeon HD3650, GeForce 9800, HD2900 etc)

de celeron is nu niet de meest geschikte processor om met genoemde videokaarten te werken.
Verder is de voeding mogelijk ook een probleem
Een paar van genoemde kaarten eisen 400/450w.
iets om even naar te kijken.
Heb je een budget in je hoofd?

mvg le

Zo te zien wil je gaan gamen, en idd, een Celeron (lowpower)is daar minder geschikt voor dan een volwaardige (highpower) processor.
Begrijp me niet verkeerd, de Celeron is géén slechte, maar meer geschikt voor de minder intensievere toepassingen, tekstverwerken, Internetten en dergelijke.

Het is dus NIET de FSB die je bottleneck is, meer je processor ....

EDIT: jammer dat je je systeem niet bij je profiel hebt ingegeven, het scheelt ons (mede-helpmij-ers) weer vragen van wat je wel en niet in je pc hebt ....

Laatst bewerkt:
In dat geval zou ik toch mijn Celeron als een aardig dingetje schatten. 3,46 GHz is ook weer niet niks, toch?

Ik zal eens mijn systeem in het profiel zetten

De celeron D is eigenlijk een uitgeklede pentium D.
Minder level 2 cache, 32 bits i.p.v 64, single core en een lagere FSB(533 tov 800)
Dat maakt hem trager bij gelijke clocksnelheid.
Maar niet helemaal ongeschikt
Mijn zoon komt met een tragere sempron 2600+ ook een heel eind.
Wel is het zo dat het de snelste videokaarten h.w.s. vertraagd worden door de processor.

Maar er is op het moment rond de €100 zoveel lekkers te krijgen waar je best heel aardig uit de voeten kan.

Wel even kijken of je pci-e hebt, zou misschien nog agp kunnen zijn.
edn naar de voeding dus
en het intern geheugen. 1 gb voor xp is aan te bevelen.

Wanneer dit niet voldoet, is het beste om naar een nieuwe pc uit te kijken.

Voeding zal ik nog gaan onderzoeken, is waarschijnlijk niet zo gek duur. Ik heb een lijst van A-merken, dus dat zal denk ik wel goed komen. Ik heb gehoord van een vriend dat 600 W zat moet zijn. Ik denk dat ik me daarmee wel red. Ik heb PCIe 16x 1.zoveel, dus dat zit ook wel goed. En ram, ik wil er nog een half gigje bij stoppen, waardoor de ram ook ietsjes sneller zal werken (mijn 1GB module wordt een klein beetje gebottlenecked door mijn slomere 512MB module). Dus bedankt voor de hulp, ik denk dat mijn pctje binnenkort nog wel lekker zal gaan lopen.

Een 450 watt is ruim voldoende, Belangrijk is wel dat een goed merk is.
succes met de upgrade:)
mvg leo

Ik heb een lijst van Amerken, daar staan OCZ en nog wat op, dus dat gaat lukken:thumb:

Ik koester goede hoop, maar hoop doet zotten in vreugde leven. We zullen dus zien of ik gewoon zot ben (dat staat vast:P), of dat ik een grote zot ben.

Bedankt:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan