Boven slecht tot geen ontvangst met draadloos modem Zyxel

Status
Niet open voor verdere reacties.

frk001

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
Beste leden,

Ik heb nieuwe modem dmv aanschaf kpn pakket,
boven heb ik echter bijna geen ontvangst terwijl ik dit met de tele 2 modem wel had.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik boven wel ontvangst krijg?

Verdere info:
Zyxel P-2601HN-F1 draadloos modem.
KPN interactieve tv via modem.
VOIP aansluiting via de modem.
Hangt in de meterkast
Heeft geen antenne(aansluiting) dus kan niet met folie een zendmastje maken.
Boven geen bekabeling en kabel trekken is niet echt een optie.

Kan ik nu het beste een router aanschaffen?
of is er een ander mooi truckje om goedkoop boven beter signaal te krijgen?
kan ik iets in de instellingen wijzigen voor beter signaal?
Ik weet echt niet meer hoe ik het kan oplossen..

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes Freek

Hallo,

Ik had dit probleem dus ook. Heb de router wat hooger neer gezet (kast). Dit gaf mij 40% singnaal ipv 10.

heb ik ook geprobeerd. ook even buiten de kast gehangen. geen succes. toch bedankt

Sinds de interne antennes in de opkomst zijn,word de zend/ontvangst er niet beter op.
Homeplug zou nog een optie zijn.
Net zo snel als draadloos.

dankje voor je reactie. homeplug is een goede oplossing alleen wat aan de dure kant. misschien een wat goedkopere oplossing?

zo te zien is dit een nog duurder grapje,
maar er is geen bekabeling boven. moet ik dan een kabel trekken of kun je deze zo op de modem aansluiten?
zijn er ook wat goedkopere repeaters ipv twv 160 euro? bedankt voor je reactie

Oke dankje,
maar zijn de enige opties echt alleen apparatuur aanschaffen? de vorige modem werkte prima maar die moest terug naar tele 2.
sinds de kpn modem gaat t pas slecht..

Zet de router in / op een metalen schaal of kom, of leg hem op zijn kant.

Bedankt voor jullie reacties maar nogsteeds geen succes.
Heb inmiddels een draadloze router van sitecom van de buren aangesloten om te kijken of dit werkt. dit is een router die 3 verdiepingen hoog verbinding zou moeten geven. buiten de meterkast heb ik redelijk verbinding maar zodra ik m in de meterkast doe is t meteen afgelopen. iemand nog suggesties?

Heb meerdere malen contact gehad maar kpn maar deze zeggen eigenlijk dat ik gewoon pech heb en dat ze geen andere modem gaan sturen.

ik kan het een stuk interessanter maken voor jullie;
ik heb een router gekocht. linksys wrt54g. deze heb ik aangesloten met de kabel om te installeren. echter met de kabel krijg ik al geen verbinding.
de pc geeft het aan als een onbekend netwerk. als ik dan bij ipconfig kijk wat mijn ip is om in de router te komen. dan staat er vervolgens niets.
847631ipconfig.png

resetten heb ik geprobeerd. maar ik kom er echt niet in. als ik ipadres in de balk invoer dan zegt internet pagina onbekend.
kunnen jullie mij helpen?

Kun je de Zyxel niet openmaken en de
interne antenne verlengen naar buiten, zodat het signaal verder komt.
Of wordt de Zyxel dan ontregeld in verband met de staande golf??
Pierre

dat kan ik doen maar de modem is in bruikleen.
toen ik de zyxel in bridge zette werkte mijn router perect. maar nu heb ik de router van mijn buren want die werkte perfect bij mij (de sitcome) en de router van mij(wrt54g) werkte perfect bij mijn buren.

maar hoe komt het nu dat de zyxel niet in bridge hoeft met de sitecom maar wel bij de linksys wrt54g? Ik kan de modem niet in bridge zetten want dan werkt Voip niet meer.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook zo'n zelfde Zyxel nieuw modem ontvangen.
Ik heb ook al lang een Engenius EAP 3660 wifi-bridge, om het signaal verder naar
buiten te brengen.
Ik gebruik hem als Access Point, ik krijg overal in huis een
uitstekend bereik, alleen bij dit nieuwe modem........
Klik ik op mijn bridge wifi verbinding, dan komt Windows-beveiliging tevoorschijn en
verlangt een netwerkverificatie en moet ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord invullen.
Maar die heb ik nooit ingesteld, dus ik weet niet wat ik in moet vullen.
Al verschillende pogingen gedaan, echter zonder resultaat.
Ik breng dit onder je aandacht, omdat jij ook zit te denken om het wifi gedeelte uit te breiden, ik heb een uitstekende ontvangst uitbreiding, maar kan hem niet gebruiken.
Pierre

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan