Hallo,
2 vraagjes over bijgevoegde macro:
- Hoe zorg ik er in onderstaande doubleclick voor dat de 1e vier regels van het tabblad niet mee doen met deze doubleclick actie en dus niet dat uitgevoerd gaat worden wat in de rest van de cellen wel mag gebeuren?
- Nu eindigt de macro 1 cel naar beneden. Doe ik dit niet blijft de cel actief en knippert de cursor. Dit hoeft niet maar hij mag wel in de doubleclick cell blijven staan echter niet als actieve cel maar enkel als geselecteerde.
Kan dit ook?
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
Application.ScreenUpdating = False
On Error GoTo err6
ActiveCell.Select
With Selection.Interior
.Pattern = xlSolid
.Color = 13421619
End With
With Selection.Font
.Name = "Arial"
.Size = 10
.ColorIndex = xlAutomatic
.ThemeFont = xlThemeFontNone
End With
With Selection
.HorizontalAlignment = xlCenter
.VerticalAlignment = xlCenter
End With
Selection.Offset(1, 0).Select
err6:
End Sub
Nogmaals alvast bedankt voor de reacties,
Frank
2 vraagjes over bijgevoegde macro:
- Hoe zorg ik er in onderstaande doubleclick voor dat de 1e vier regels van het tabblad niet mee doen met deze doubleclick actie en dus niet dat uitgevoerd gaat worden wat in de rest van de cellen wel mag gebeuren?
- Nu eindigt de macro 1 cel naar beneden. Doe ik dit niet blijft de cel actief en knippert de cursor. Dit hoeft niet maar hij mag wel in de doubleclick cell blijven staan echter niet als actieve cel maar enkel als geselecteerde.
Kan dit ook?
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
Application.ScreenUpdating = False
On Error GoTo err6
ActiveCell.Select
With Selection.Interior
.Pattern = xlSolid
.Color = 13421619
End With
With Selection.Font
.Name = "Arial"
.Size = 10
.ColorIndex = xlAutomatic
.ThemeFont = xlThemeFontNone